بهترین بازار برای سرمایه گذاری

مهدی کریمی تفرشی

مسلم است که تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در اقتصاد پرنوسان ایران کار آسانی نیست. اقتصاد ایران شرایط با ثباتی را در چند سال اخیر پشت سر نگذاشته و عدم ثبات کافی متغیرهای کلان اقتصادی چشم انداز هر تصمیمی را مبهم می‌کند. تحریم‌ها یکی از مهمترین فاکتورهایی است که اقتصاد در چندسال اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده است.

با توجه به شرایط اقتصادی ایران در زمان تحریم تشخیص این که کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب می‌باشد، بسیار کار سخت و مشکلی می‌باشد. با بررسی بازارهای سرمایه گذاری مختلف مانند بانک، بورس، مسکن و طلا و ارز به این نتیجه خواهیم رسید که در زمان پیش از تحریم با بالا بودن نرخ سود بانکی اعم مردم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری را بانک می‌دانستند که سودی بیشتر از تورم سال از سرمایه خود بدست می‌آورند. اما با روی کار آمدن رکود شرایط تحریم سودهای بانکی کاهش پیدا نمود و مردم به سمت بورس و مسکن و خودرو به منظور سرمایه گذاری رفتند و بعد از آن با افزایش شدید قیمت مسکن و خودرو، مردم به سراغ بازار طلا و ارز رفتند.

سرمایه گذاری یک فرایند است، نه یک مقطع کوتاه زمانی. این فرایند زمان بر است و باید به آن نگاه بلند مدت داشت. چه بهتر که سرمایه گذاری به عنوان یک عادت بلندمدت شکل بگیر. ریسک و بازدهی دو فاکتور مهم در هر سرمایه گذاری می‌باشد، دو فاکتوری که هر سرمایه گذاری باید آن را در تصمیمات خود لحاظ کند./ نگاه ایران نیوز

کد خبر 54283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =