صادرات طلای نارنجی مازندران از ۲۰ هزار تن گذشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرات مرکبات از استان مازندران به بیش از ۲۰ هزار تن رسید.

حسن رزاقی درباره برداشت مرکبات در استان مازندران، اظهار کرد: در کنار اینکه برداشت نارنگی در استان در حال انجام است، برداشت پرتقال هم در سطح باغ‌های مازندران آغاز  شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات مرکبات از استان مازندران به ۲۰ هزار تن رسیده است، اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات هم مربوط به شهرهای ساری، میاندورود و جویبار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اگر بحث صادرات دریایی رونق بگیرد اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت و در کنار رونق صادرات، باغداران هم باتوجه به بالارفتن هزینه‌های تولید دلگرم می‌شوند.

رزاقی به پیش‌بینی تولید ۳ میلیون تن مرکبات امسال در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بحث شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها طرحی بود که آبان ماه سال گذشته رونمایی شد و در حال حاضر هم ۱۹ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات و ۲ هزار هکتار از باغ‌های کیوی شناسنامه‌دار شدند.

وی یادآور شد: موضوع مهم اینکه بحث صادرات هم از باغ‌هایی است که شناسنامه‌دار باشد که نوید آینده پررونقی را برای صادرات محصولات مازندران به همراه خواهد آورد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت بیش از ۵۰ درصدی نارنگی استان، گفت: در حال حاضر نگرانی در ارتباط با آفت و همچنین یخبندان نداریم./ ایسنا

کد خبر 54412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =