پلمب انبار ۹۲۰ تنی حبوبات قاچاق با حضور مسوولان کشوری در کرج

انبار نگهداری ۹۲۰ تن حبوبات قاچاق خارجی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور تعدادی از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی کشور در شهرک صنعتی بهارستان کرج پلمب شد.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه پلمب این انبار اعلام کرد: به دنبال گزارش های مردمی، تیم های بازرسی مشترک جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی استان البرز از این انبار بازدید و ۹۲۰ تن حبوبات قاچاق را کشف کردند.

«مسعود امراللهی» افزود: این حبوبات قاچاق وارداتی شامل ۵۰۰ تن عدس، ۲۰۰ تن نخود، ۱۹ تن بادام زمینی و سایر اقلام بود که کشف و ضبط شده است.

وی گفت : یک شرکت متخلف این حبوبات را با ارز نیمایی و بدون ثبت آن در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت وارد کرده است.

امراللهی افزود: پرونده این تخلف بلافاصله به سازمان تعزیرات حکومتی کشور برای رسیدگی ارجاع داده شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا به همراه مدیرکل گشت های ویژه و قاضی شعبه ملی تعزیرات حکومتی در البرز حاضر شدیم تا این موضوع را در همین مکان مورد بررسی قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه این کالاها هر چه زودتر باید وارد چرخه مصرف شده و در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: با توجه به قانون ماده ۶ مکرر ۲، هر کالایی که به کشور ورود و خروج دارد باید ثبت انبارآن انجام شود اما ازآنجا که این کالا در حجم بزرگ بدون ضوابط قانونی وارد کشور شده بنابراین از سوی مراجع ذی صلاح کشوری به صورت مستقیم مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته است.

۲۲ هزار پرونده تخلف نانوایی ها در کشور به تعزیرات حکومتی ارجاع شد

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان ماه جاری تاکنون طرح ویژه نظارت بر آرد و نان در سراسر کشور اجرا شده که در این طرح در تمام استان ها همکاران ما با رصد و پایشی که نسبت به سامانه هوشمند نانینو دارند، فروش های نامتعارف مورد بررسی قرار می دهند.
وی افزود:‌در همین راستا حدود ۱۴ هزار قرص نان در شهر زاهدان کشف شد که از طریق حدود ۲۳ کارت هدیه در یک بازه زمانی سه ماهه خریداری و آن ها را خارج از شبکه توزیع می کردند.

امراللهی تصریح کرد: همچنین در شهر بجنورد هم در یک منزل مسکونی پنج هزار قرص نان کشف شد که متاسفانه به سمت دامداری ها سوق می دادند و در شهر شیروان نیز ۱۰ هزار قرص نان در بازه زمانی یک ماهه کشف شد که توسط یک شماره کارت خریداری شده بود.

وی با بیان اینکه در دیگر استان ها گزارشاتی اینچنینی داشتیم، گفت: مجموع نظارت ها در حوزه آرد و نان از ابتدای سال جاری ۳۰۰ هزار بازرسی بوده که به تشکیل ۲۲ هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی منجر شد.

امراللهی با تاکید بر اینکه تشدید نظارت ها در بحث نان بیشتر و جدی تر می شود، اظهار کرد: ضمن اینکه به موضوع بحث وزن نان نیز با توجه به اینکه هیچگونه افزایش قیمت و افزایش وزن نداشتیم مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر تخلفی بود مورد برخورد لازم قرار گیرد./ ایرنا 

کد خبر 54416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =