ضرورت جداسازی تامین مواد اولیه صنعت از سبد کالای خانوار / صنعت غذا مواد اولیه وارداتی خود را بدون استفاده از ارز یارانه ای مستقیما تامین کند

معاون وزیر صنعت گفت: تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه صنایع غذایی و دارویی باید متحول شود.

دکتر محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید دو روزه از واحد های صنعتی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی را تامین سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از جمله گندم، شکر و روغن نباتی دانست و تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا دستگاه های مسئول اجازه دهند واحدهای تولیدی مواد اولیه وارداتی مورد نیاز خود را مستقیما از طرق مختلف (ارز حاصل از صادرات خود و غیر و... و.) و بدون استفاده از ارز یارانه ای و متناسب با تولید و صادرات خود تامین کنند.
وی متذکر شد: در صورت اجرای این طرح، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز صنعت از خانوار جدا شده و نیازی به دریافت مجوز واردات از دستگاه های مرتبط نخواهد بود و با این روش و خلق ارزش افزوده، صادرات صنایع غذایی سرعت گرفته و از ظرفیت های خالی صنایع نیز استفاده خواهد شد.
 برادران خاطرنشان کرد: چنانچه این امر محقق شود صادارت صنایع غذایی در طی یکسال به بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و شرکت های تولیدی، فرایندهای اداری تخصیص و تامین ارز  بانک مرکزی  را در مدت زمان کوتاهتری طی خواهند نمود.

کد خبر 54433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =