خطوط جدید کارخانجات «شونیز» و «شیرین وطن» به بهره برداری رسید

آیین بهره برداری از خطوط جدید گروه صنعتی «داداش برادر شونیز» و شرکت «شیرین وطن« با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، دکتر محمد مهدی برادران معاون محترم صنایع عمومی وزارت صمت در سفری دو روزه به استان آذربایجان شرقی و در راس هیاتی با همراهی مهندس محمد جعفر عظمایی مدیرکل صمت استان آذربایجان شرقی و مهندس مرضیه مرادی معاون دفتر غذا و داروی وزرات صمت ضمن افتتاح دو خط تولید جدید در شرکت های داداش برادر و شیرین وطن از گروه صنعتی نجاتی نیز بازدید کرد.


افتتاح خط تولیدی جدید گروه صنعتی داداش برادر( شونیز)
معاون صنایع عمومی وزارت صمت دراین سفر همچنین با حضور در گروه صنعتی داداش برادر ( برند شونیز)  در مراسم آغاز به کار خطوط تولیدی جدید این شرکت حضور یافت.
کارخانه داداش برادر (شونیز) در زمینی به وسعت ۱۳۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۲۰۰۰ مترمربع در ۳ طبقه تولیدات ویفر شکلاتی را با هدف تولید محصولات صادراتی تاسیس و به بهره برداری رسیده است. ظرفیت تولید این کارخانه ۲۰۰۰۰ تن در سال بوده که به صورت یک شیف کاری مشغول فعالیت می باشد. شاغلین این مجموع ۳۵۰ نفر می باشد. سرمایه گذاری انجام گرفته برای این شرکت معادل ۱۵ همت و ۸ میلیون یورو بوده  است و محصولات این شرکت علاوه بربازارهای داخلی جایگاه خاصی در بازارهای صادراتی کشورهای هدف دارد.

خطوط جدید کارخانجات «شونیز» و «شیرین وطن» به بهره برداری رسید


رونمایی از خطوط تولید  جدید در گروه صنایع غذایی شیرین وطن
همچنین محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت در این سفر، ضمن بازدید از خطوط تولید شیرین وطن، از خط تولید کوکی کپر رونمایی کرد و این خط تولید، افتتاح و شروع به کار کرد. 
در طرح توسعه صنایع غذایی شیرین وطن ظرفیت تولید روزانه این شرکت به بیش از ۴۰۰ تن افزایش یافته است.  واحد تحقیق و توسعه تلاش های قابل توجهی دررا در راستای تولید و تامین محصولات باکیفیت مطاق با فناوری های نوین اروپایی و استانداردهای جهانی صنایع غذایی نموده است صنایع غذایی شیرین وطن برای ۱۲۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال نموده است. از ۱۲۰۰ نفر شاغل در صنایع غذایی شیرین وطن ۸۰۰ نفر در زمینه تولید و ۴۰۰ نفر در حوزه بازاریابی و فروش اشتغال دارند که با حرکت در مسیر استراتژی تدوین شده این تعداد به بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. 

خطوط جدید کارخانجات «شونیز» و «شیرین وطن» به بهره برداری رسید


بازدید از گروه صنعتی نجاتی- آناتا
دکتر محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بازدید از گروه صنعتی نجاتی گفت: کارآفرینی و طرح های توسعه آناتا ، چشمگیر و قابل تقدیر است.
در این بازدید دو ساعته که از زیرساخت ها، سالن ها و خطوط تولید محصول مجتمع مارشمالو و سالن تولید تیتان صورت گرفت، معاون وزیر صمت توانایی ها و پیشرفت های تولیدی و کارآفرینی آناتا را چشمگیر توصیف و قابل تقدیر دانست.
در حاشیه این بازدید و در دیدار با علی نجاتی مدیرعامل آناتا و محمد جواد نجاتی قائم مقام مجموعه بر ضرورت حمایت بیشتر و رفع موانع این صنایع با هدف تسریع در اجرای طرح های توسعه کارخانه، تکمیل زنجیره تولید و راه اندازی صنایع جانبی چاپ و بسته بندی، کارتن سازی و سیلو و آردسازی این گروه تاکید شد.
شایان ذکر است آناتا با تولید انواع شکلات، کیک، ویفر و بیسکوئیت و تافی، کارآفرینی برای ۳۵۰۰ نفر با صادرات محصولات خود به بیش از ۶۰ کشور، ۱۰ سال عنوان صادرکننده نمونه ملی و کسب مدال افتخار صادرات سال ۱۴۰۱ را در کارنامه خود دارد. 

خطوط جدید کارخانجات «شونیز» و «شیرین وطن» به بهره برداری رسید


 

کد خبر 54439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =