تعامل بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی در راستای تحکیم پایه های امنیت غذایی

مدیرعامل بانک کشاورزی در نشستی که با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و مهدی غضنفری رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، بر ضرورت افزایش تعاملات صندوق توسعه ملی و این بانک با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در جریان این نشست که دوشنبه بیست و دوم آبان ماه در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد، فرشید فرخ‌نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اهداف توسعه‌ای و ماموریت‌های این بانک و نقش تعاملات دو جانبه با صندوق توسعه ملی در پیشبرد این اهداف، افزود: منابع ارزی این صندوق که در اختیار بانک کشاورزی قرار می گیرد، به توسعه صنایع تبدیلی صادرات محور و منابع ریالی آن نیز در بخش تولیدات محصولات کشاورزی اختصاص می یابد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بانک کشاورزی و سابقه جذب منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به توسعه بخش کشاورزی، اظهار داشت: با جا به‌ جایی سرفصل‌ها و اعطای تسهیلات به بخش‌هایی که متقاضی بیشتری دارند، می توان به تولیدکنندگان و فعالان این بخش خدمات مطلوب تری ارائه کرد.
فرخ‌نژاد تصریح کرد: تخصیص بهینه منابع صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی علاوه بر ارز آوری، نقش پُر رنگی در امنیت غذایی جامعه و گسترش تولید در این بخش دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و طرح‌های بزرگ این بخش همواره مورد تاکید بوده است، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی با اتکا به گستردگی شعب در سراسر کشور و همچنین ظرفیت‌های بالای کارشناسی، آگاهی و شناخت خوبی نسبت به جامعه هدف دارد و با استفاده از این امکانات قادر خواهیم بود منابع را در محل مناسب و همسو با رونق تولید در بخش کشاورزی اختصاص دهیم.
وی با اشاره به توافقات انجام شده بین وزارت جهاد کشاورزی، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی ابراز امیدواری کرد: از این ظرفیت ها برای توسعه بخش کشاورزی و تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور استفاده شده و خدمات  مطلوب تری به کشاورزان و دیگر فعالان این بخش ارائه شود.

کد خبر 54463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =