آغاز طرح کاشت ۱ میلیارد درخت از نیمه دوم آذر

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از نیمه دوم آذر ماه در کشور آغاز می‌شود و به مرور نهال‌های در نظر گرفته شده در سراسر کشور کاشته می‌شود.

حدود ۵۰۰ مرکز تولید نهال دولتی و بخش خصوصی برای تولید نهال مورد نیاز طرح کاشت یک میلیارد درخت، در سراسر کشور فعال شده اند.

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌گوید در ۱۸۳ نهالستان دولتی ودر ۳۰۹ نهالستان بخش خصوصی، ۲۴۸ میلیون و ششصد هزار اصل نهال تولید شده است.

احمدی مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت نیز می‌گوید دربحث تولید نهال‌های بیابانی ونهال‌های مرتعی و جنگلی ۱۰۰ گونه درختی و درختچه‌ای مناطق مختف رویشی کشور را در نهالستان‌ها تولید می‌کنیم ...

علاوه بر تولید نهال در نهالستان ها، اجرای مرحله دوم طرح یا تعیین زمین‌های مورد نیاز و نیز چاله کنی در این زمین‌ها برای کاشت نهال نیز اجرایی شده است.

شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منایع طبیعی و جنگل داری می‌گوید خوشبختانه در اراضی همه استان‌ها که برنامه ریزی شده بود گودبرداری‌ها برای کاشت نهال انجام شده یا در حال اجرا و یا به پایان رسیده است.

اجرای طرح یک میلیارد درخت در کشور به عوامل مختلفی، چون مشارکت مردمی و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی و برنامه ریزی منسجم نیاز دارد.

احمدی مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت در این ارتباط می‌گوید ۷۰ دستگاه عضو طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هستند و تاکنون ۱۸ تفاهمنامه امضا شده و در آن‌ها ضوابط و شرایط و معیار های همکاری مشخص شده است به اضافه اینکه ما سهم بندی نهالی که باید تولید کُنند مشخص کرده ایم.

اجرایی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از نیمه دوم آذر ماه در کشور آغاز می‌شود و به مرور نهال‌های در نظر گرفته شده در سراسر کشور کاشته می‌شود./ تسنیم

کد خبر 54467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =