برنامه ریزی ناهماهنگ برای تعیین سقف و تخصیص ارز و تصمیمات ناهماهنگ مسئولان باعث رانت در بازار برنج می شود

رییس انجمن واردکنندگان برنج در مکاتبه با رییس دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری ضمن درخواست رسیدگی به وضعیت ویژه واردات برنج ، اصلی ترین دغدغه این انجمن را تکرار تجربه فساد و انحصار صنعت چای در این حوزه دانست.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در بخشی از نامه کریم اخوان رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان برنج به حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری آمده است:"کماکان نگرانی های زیادی در امر واردات برنج از سوی تشکل های خصوصی و اعضای این انجمن متصور بوده که برخی تصمیمات مقطعی و موضوعی از سوی مسئولان امر به قوت خود باقی است. برنامه ریزی ناهماهنگ برای تعیین سقف و تخصیص ارز می تواند باعث ایجاد رانت برای برخی از شرکت ها گردد که باعث نگرانی در چرخه صنعت برنج و امکان ایجاد فضای ناسالم رقابتی برای برخی فعالین و تعارض منافع شود. اصلی ترین دغدغه این انجمن به عنوان تنها تشکل به ثبت رسیده در اتاق بازرگانی در حوزه برنج جلوگیری از انحصاری شدن و ایجاد رانت در این صنعت است تا تجربه فساد و انحصار در صنعت چای تکرار نگردد."
گفتنی است در پروسه ثبت سفارش واردات برنج نگرانی هایی از جانب اعضای انجمن واردکنندگان در خصوص نحوه اختصاص ظرفیت ثبت سفارش و تخصیص ارز به شرکت ها همچنان وجود دارد.

برنامه ریزی ناهماهنگ برای تعیین سقف و تخصیص ارز و تصمیمات ناهماهنگ مسئولان باعث رانت در بازار برنج می شود

کد خبر 54545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =