دولت به جای خدمت رسانی تمرکز بر درآمدزایی دارد/ خروج ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی از بنادر باز هم متوقف شد

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به رئیسی نوشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات جاری کشور محصول اقدامات غیر کارشناسی، تمرکز بر درآمدزایی به جای خدمت رسانی و رفتارهای جزیره ای در دستگاه های دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: ضمن سپاس از زحمات جنابعالی برای حل مسائل کشور به ویژه در حوزه های مرتبط به معیشت مردم به استحضار می رساند، متاسفانه بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات جاری کشور محصول اقدامات غیر کارشناسی، تمرکز بر درآمدزایی به جای خدمت رسانی و رفتارهای جزیره ای در دستگاه های دولتی می باشد.
به عنوان نمونه ای از ادعای فوق می توان به توقف جریان خروج ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی منتظر تخصیص ارز در چند ماه قبل که با تصمیم سران قوا برای مدتی برطرف و از روز گذشته مجددا این محدودیت اعمال گردیده است اشاره نمود، مزید استحضار اینکه بنابر شنیده ها شرکت های دولتی از این محدودیت معاف می باشند. (که مصداق تبعیض ناروا بین دولت و مردم هم  هست)
در بخش دیگری از این نامه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور؛ این رفتار در شرایطی است که بخش دیگری از دولت به بهانه مقابله با رسوب کالا در مبادی ورودی کشور با ۴ برابر کردن هزینه انبارداری در گمرکات اقدام به جریمه کردن فعالینی می نماید که با اعتماد به دولت، کالاهای مورد نیاز کشور را تامین نموده و در انتظار تامین ارز و یا  هزار توی بروکراسی دولتی برای خروج فوری و عرضه کالاهای مورد نیاز کشور هستند. جناب آقای رئیسی؛ اگر این وضعیت به عنوان نمونه ای از معضلات کشور، تولید مساله توسط دستگاه های دولتی و کمک به اهداف تحریم جهت کوچک تر کردن سفره مردم نیست، چه نامی به آن می توان نهاد؟ همانطور که ملاحظه می فرمایید در اغلب مسائل و معضلات حوزه معیشت مردم همین قبیل رویه های دستگاه های دولتی تعیین کننده بوده و هست.
نهاوندی در پایان نامه آورده است: علی ایحال با اعتماد به صادق الوعده بودن دولت جنابعالی انتظار بر این است که در کوتاه ترین زمان ممکن مساله فوق حل شده و سازوکاری اتخاذ شود تا از مساله سازی توسط دستگاه های تابعه دولت نیز پیشگیری و با مسئولان اتفاقات از این دست برخورد ملموس صورت گیرد تا اعتماد به توانمندی دولت در جهت پیشگیری از تولید مساله جدید توسط تصمیمات داخلی و همچنین  حل مسائل گذشته نیز افزایش یابد. توجه بفرمایید که فعالین اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم دفاع اقتصادی از نظام، از سر دلسوزی صادقانه و صریح اشکالات موجود را بیان نموده و متقابلا نیز انتظار بازخورد صادقانه عاجل و از سر دلسوزی مسئولان را داریم. با آرزوی تو فیق بیش از پیش جنابعالی درخدمت به مردم عزیز ایران.

                                        

کد خبر 54568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =