کمبود "شیرخشک" نداریم/ مردم "شیرخشک" را فقط از داروخانه بخرند

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شیرخشک برقرار شده است، گفت‌:‌ تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سجاد اسماعیلی در یک برنامه تلویزیونی از برقرار شدن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شیرخشک خبر داد و اظهار کرد: در یک ماه اخیر نظارت‌های خوبی از شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها در استان‌ها صورت گرفته است و اگر بازرسان مشاهده می‌کردند که موجودی شیرخشک در شرکت‌های پخش به حد معمول رسیده است برنامه توزیع برای داروخانه‌ها را انجام می‌دادند به همین دلیل سرعت توزیع افزایش یافت و در آذرماه ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک در داروخانه‌ها توزیع شد.

وی افزود:‌ دیگر مشکلی در تأمین شیرخشک نداریم و تولیدکنندگان داخلی به صورت دو تا سه شیفت و در روزهای تعطیل در حال فعالیت و توزیع شیرخشک هستند تا شرایط به وضعیت پایداری برسد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌ است و مردم دقت کنند که از نظر سازمان غذا و دارو هیچ فروشگاه دیگری برای فروش این محصول موردتأیید نیست و مردم برای تهیه شیرخشک باید با در دست داشتن کد ملی کودک خود به داروخانه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد:‌ مردم در صورت مشاهده کمبود، در استان‌های مختلف می‌توانند به معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه یا تماس تلفنی برقرار و کمبود را اطلاع رسانی کنند. دانشگاه‌ها به محض دریافت گزارش، موضوع کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها را پیگیری می‌کنند و در صورت نیاز، سازمان غذا و دارو نیز موضوع را بررسی و شیرخشک مورد نیاز را تأمین و برنامه توزیع را مشخص می‌کند؛ در ۱۰ روز اخیر مورد کمبودی از استان‌ها گزارش نشده است.

کد خبر 54583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =