قیمت مصرف کننده کنسرو ماهی به ۸۷۵۰۰تومان کاهش یافت

رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران: با انعطاف و ضربه پذیری تولیدکنندگان، قیمت مصرف کننده کنسرو ماهی ۸۷۵۰۰تومان در نظر گرفته شد.

 مسعود بختیاری،  رئیس هیات مدیره سندیکای کنسرو ایران گفت: با توجه به افزایش قیمت قابل توجه ماهی تون به عنوان مهمترین ماده اولیه، ابتدا قرار بود قیمت ۹۲۵۰۰ تومان برروی کنسرو ماهی درج شود ولی با تدبیری که اندیشیده شد و انعطافی که تولیدکنندگان کنسرو ماهی نشان دادند، مقرر شد که واحدهای تولیدی ضربه پذیری  نموده  و قیمت ۸۷۵۰۰ تومان را به عنوان قیمت مصرف کننده درج نمایند تا این کالا از سبد مصرف مردم خارج نشود.

وی افزود:  اگر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده این کالا حذف شود، قیمت کنسرو ماهی ۱۰هزار تومان کاهش پیدا می کند.

بختیاری عنوان کرد: راهکار کاهش قیمت علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده تسهیل شرایط واردات ماهی تن است.

بختیاری با بیان اینکه در با دو پدیده گرانی و گرانفروشی مواجه هستیم، گفت: معتقدیم باید با هرگونه گرانفروشی برخورد شود اما گرانی ناشی از اتفاقاتی است که خارج از توان تولیدکننده بوده و وقتی عوامل موثر در قیمت تمام شده افزایش می یابد یا کیفیت تحت الشعاع قرار می‌گیرد، یا تولید کننده از قیمت‌های دستوری تمکین نمی‌کند و یا تولیدکننده باید کارخانه خود را تعطیل کند.

به گفته وی باید قیمت تمام شده هر کیلو ماهی صید داخل را به دست بیاوریم و با قیمت‌های جهانی مقایسه کنیم و اگر راهی برای کاهش قیمت هست تدبیر شود.

رئیس هیات مدیره سندیکای کنسرو گفت: با پیشنهاد سازمان شیلات و همکاری سندیکای کنسرو سازی همایش تون ماهیان در روز ۲ بهمن ماه برگزار می شود. بنا داریم در این همایش مسائل و مشکلات صنعت کنسرو ماهی را عنوان و نمایشگاه های جانبی نیز با حضور تولیدکنندگان برگزار کنیم.

کد خبر 54596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =