مواد غذایی> رییس سازمان شیلات از کاهش صادرات محصولات شیلاتی در نیمه نخست به دلیل مسائل و مشکلات به وجود آمده در پی حضور داعش در منطقه خبر داد و پیش‌بینی کرد که صادرات محصولات شیلاتی تا پایان سال افزایش یابد.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در حاشیه کنگره بین‌المللی آبزی‌پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی اظهار کرد: با توجه به این‌که غالب صادرات محصولات شیلاتی ما به عراق از نوع ماهیان گرم‌آبی است، حضور داعش در این کشور و منطقه مشکلاتی را برای صادرات آبزیان ایرانی به وجود آورده و شاهد کاهش نسبی صادرات در نیمه نخست امسال بودیم.

وی افزود: در ماه‌های اخیر صادرات محصولات شیلاتی روند رو به بهبودی پیدا کرد؛ به گونه‌ای که حدود یک درصد میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

رییس سازمان شیلات با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود حدود 50 هزار تن انواع محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف صادر می‌شود، گفت: در سال گذشته حدود 72 هزار تن انواع محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف صادر شد که با ادامه‌ این روند رو به رشد صادرات، پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات این محصولات تا پایان امسال با رشد حدود 10 درصدی به بیش از 80 هزار تن برسد.
کد خبر 5459f9f4b3ff4214babe64662d1fd15d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =