نمایشگاه «گرین فارم» مازندران زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های عظیم صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع غذایی و ماشین آلات است

فراهم آوردن زمینه‌ای برای رونق بازار کشاورزی و غذایی داخلی و تسهیل روند بازاریابی و حضور این بخش از صنعت در خطه شمال کشور در قالب نمایشگاه «گرین‌فارم» می‌تواند زمینه‌های توسعه کشاورزی را فراهم کند.

رضا رستمی، مدیرعامل اولین اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع غذایی کشور در مازندران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: کشاورزی در استان مازندران به لحاظ توانمندی‌های قابل توجه در منابع و عوامل تولید از جمله اراضی مستعد کشاورزی، اقلیم مناسب آب و هوایی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان کسب نموده و به‌همین منظور یک رویداد شاخص نمایشگاهی در این عرصه می‌تواند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این بخش را به نمایش در آورد.
وی استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی را با عنایت به تولید بیش از ۷۲ محصول کشاورزی و شیلاتی در استان حائز اهمیت خواند و افزود: پیوند صنعت و کشاورزی نقش بسیار مهمی در امنیت غذایی و توسعه اقتصاد دارد.
رستمی درخصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع تبدیلی، تکمیلی و فناوری‌های نوین کشاورزی و غذایی (صادرات محور) بیان داشت : این نمایشگاه با حمایت اتاق تعاون ایران، استانداری مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، سازمان جهادکشاورزی مازندران، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و اتاق تعاون مازندران، انجمن صنایغ غذایی استان از ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه در مرکز تجارت بین‌الملل کاسپین نیاوران ساری برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع غذایی مازندران با همکاری شرکت مرکز تجارت بین‌الملل کاسپین نیاوران برگزارکننده این نمایشگاه هستند، خاطرنشان ساخت: نمایشگاه «گرین فارم» با هدف توسعه بخش کشاورزی، استفاده از تجربیات و دستاوردهای جدید علمی و اجرایی این حوزه با حضور برترین‌ واحدهای استانی و کشوری برگزار خواهد شد و به ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، بهبود روند فرآوری محصولات، استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی با وجود تنوع محصولات کشاورزی مازندران، ارائه محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در مسیر تقویت و توسعه صادرات با حضور هیأت تجاری و همچنین آشنایی با روش‌های نوین صنایع تبدیلی روز جهان می‌پردازد.

نمایشگاه «گرین فارم» مازندران زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های عظیم صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع غذایی و ماشین آلات است

رستمی با بیان این‌که نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند، تأکید کرد: محصولات صنایع تبدیلی و تکمیلی دام و طیور اعم از فرآورده‌های لبنی، کشتارگاه دام و طیور، بسته‌بندی گوشت و مرغ و فرآوردهای گوشتی و... محصولات فرآوری و عمل‌آوری گروه شیلاتی نظیر کنسرو ماهی، عمل‌آوری ماهی، پودر ماهی و خاویار، محصولات فرآوری گروه زراعی از جمله آردسازی، برنجکوبی، رب گوجه‌فرنگی، بسته‌بندی حبوبات، غلات، ماکارونی، کیک و کلوچه، آرد گندم و برنج، ترشی‌ها و شوری‌ها، روغن‌کشی از دانه‌های خام، فرآورده‌های سیب‌زمینی و... از جمله کالاها و خدمات قابل ارائه در این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و غذایی مازندران افزود: محصولات فرآوری گروه صنایع محصولات باغی و گلخانه‌ای شامل بسته‌بندی خرما، بسته‌بندی و عمل‌آوری پسته، خشکبار، عرقیات و اسانس، بسته‌بندی میوه، کمپوت، فرآورده‌های زیتون، بسته‌بندی زعفران، گیاهان دارویی و تولیدکنندگان انواع ماشین‌آلات صنایع تبدیلی، کشاورزی و صنایع غذایی نظیر ماشین‌آلات بسته‌بندی، توزین و پرکن، ماشین‌آلات صنایع آردی، ماشین‌آلات صنایع کنسرو و کمپوت، ماشین‌آلات صنایع روغن، ماشین‌آلات صنایع شیر، لبنیات و پنیر، ماشین‌آلات صنایع گوشت، صنایع سردخانه، ماشین‌آلات صنایع غذایی مادر و... در این نمایشگاه آخرین توانمندی‌هایشان را به منصه ظهور می‌گذارند. رستمی معرفی توانمندی‌ها و محصولات در سطح گسترده، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، فرصت ایجاد صادرات کالا و تجهیزات و ماشین‌آلات با حضور هیأت‌های تجاری خارجی، ایجاد کانال‌های جدید توزیع و ایجاد نمایندگی، فرصت جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت واحدهای صنعتی، شناخت شرایط کلی بازار و امکان برنامه‌ریزی و به‌روزرسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت را از جمله اهداف این نمایشگاه برشمرد.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت ۴ روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

کد خبر 54620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =