ارزش صادراتی تن ماهی به  ۳۶ میلیون دلار رسید

رئیس سازمان شیلات: بر اساس برنامه تعیین‌شده، سهم پروتئین انسانی از ماهیان را از ۱۶ درصد فعلی به ۳۰ درصد خواهیم رساند.

سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران، صبح امروز در همایش «ماهیگیری مسئولانه با تأکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان» از رفع مشکلات قانونی تامین سوخت ناوگان صیادی خارج از آبهای سرزمینی خبر داد.

وی افزود: قانونی تصویب شده است که به موجب آن همه صیادانی که اقدام به صید فراسرزمینی در اقیانوس‌های دور می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند سوخت مورد نیازشان را تامین کنند.

حسینی همچنین از ساماندهی شناورهای صیادی غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: بخشی از صید ماهیان توسط افرادی انجام می‌شد که مجوز قانونی نداشتند و در این باره ورود کرده‌ایم و به صیادانی که صلاحیت داشته باشند، مجوز صادر می‌کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با تأکید بر اینکه با ۶۵۰۰ تن ماهی، تُن ماهی در کشور تولید می‌شود و به ارزش ۳۶ میلیون دلار صادر می‌شود گفت: برای حمایت این صنعت اقدامات خاصی انجام می‌گیرد تا زنجیره ارزش آن تکمیل شود.

به گفته حسینی؛ علاوه بر تقویت تولیدات داخلی، صید فراسرزمینی با قدرت ادامه می‌یابد. علاوه بر آن نحوه صید در کل ناوگان پیشرفته‌ می‌شود.

وی ‌گفت: بر اساس برنامه تعیین‌شده، سهم پروتئین انسانی از ماهیان را از ۱۶ درصد فعلی به ۳۰ درصد خواهیم رساند، همچنین تلاش می‌کنیم که رتبه ایران را در صید و صیادی که اکنون در جایگاه چهلم قرار گرفته است، ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه طبق اعلام فائو تا سال ۲۰۵۰ که جمعیت جهان به بیش از ۹ میلیارد نفر می‌رسد، تامین غذای ۷ میلیارد نفر وابسته به دریا خواهد بود، گفت: بنابراین ما هم تلاش می‌کنیم تا جایگاه دریا در تامین غذای جامعه را افزایش دهیم.

حسینی برنامه‌های سازمان را در تقویت حوزه شیلات، پشتیبانی از صید و صیادی و نوسازی ناوگان‌ها تشریح کرد و گفت: تلاش می‌کنیم همه شناورهای صیادی را توانمند کنیم و نحوه صید را از سنتی به تخصصی تبدیل کنیم.

وی همچنین گفت: برنامه ما این است که فرآورده‌های شیلاتی را متنوع‌تر کنیم و نیز سهم شیلات در تامین پروتئین انسانی را به دو برابر افزایش دهیم.

کد خبر 54637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =