۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
پایان اوج‌گیری شاخص قیمت جهانی مواد غذایی

شاخص قیمت جهانی آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد در ماه مارس از پایین‌ترین حد خود در سه سال گذشته بازگشت که با افزایش روغن‌های گیاهی، گوشت و محصولات لبنی تقویت شد.

 این آژانس در روز جمعه (۵ آوریل) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در ماه مارس به طور متوسط ۱۱۸.۳ واحد بود که نسبت به ماه قبل از ۱۱۷ واحد بازبینی شده بود. قرائت فوریه پایین‌ترین شاخص از فوریه ۲۰۲۱ بود و هفتمین کاهش ماهانه متوالی را نشان داد.

قیمت‌های بین‌المللی موادغذایی نسبت به اوج رکوردی مارس ۲۰۲۲ به شدت کاهش یافته است. آخرین آمار ماهانه فائو ۷.۷ درصد کمتر از سطح سال قبل بود.

در ماه مارس، شاخص قیمت روغن نباتی آژانس نسبت به ماهانه هشت درصد افزایش یافت، شاخص لبنیات برای ششمین رشد ماهانه متوالی نزدیک به ۲.۹ درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص گوشت آن ۱.۷ درصد افزایش یافت. این افزایش‌ها برای غلات که ۲.۶ درصد نسبت به فوریه کاهش داشت و شکر که ۵.۴ درصد کاهش داشت، بیشتر بود.

طبق گزارش رویترز، در برآوردهای جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو پیش‌بینی خود را برای تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ از ۲.۸۴۰ میلیون تن پیش‌بینی شده در ماه گذشته به ۲.۸۴۱ میلیارد تن افزایش داد که ۱.۱ درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشت./ ایسنا

کد خبر 54801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =