نمونه برداری از بذرهای گوجه و فلفل وارداتی در مبادی ورودی حذف شد

بنابر اعلام اتاق ایران، نمونه‌برداری از بذرهای گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای در مبادی ورودی کشور برای تست ویروس حذف شد.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، با توجه به انجام تست بذرهای گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای در کشور مبدأ، از نظر ویروس‌های روگوز و پپینو، انجام تست در مبادی ورودی ایران غیرضروری بوده و حذف می‌شود.

موضوع امکان حذف نمونه‌برداری از بذرهای گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای وارداتی در گمرکات کشور به منظور تست ویروس روگوز از طرف شورای گفت‌وگو بررسی شد.

به دنبال پیگیری‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگو با همکاری مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، نشست‌هایی با حضور نمایندگانی از معاونت امور زراعت وزارت کشاورزی، سازمان حفظ نباتات، مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی، مؤسسه ثبت و کنترل و گواهی بذر، انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده برگزار شد.

با توجه به رویکرد مناسب و تسهیل‌گر سازمان حفظ نباتات، قرار شد، حذف نمونه‌برداری از بذرهای گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای وارداتی در گمرکات کشور به منظور تست ویروس روگوز گوجه‌فرنگی برای ۲ الی ۳ ماه مورد پایش قرار گیرد و در صورت بروز مشکل، مجدد موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نظر نهایی در این رابطه اعلام شود.

پس از پیگیری‌های لازم در نهایت مدیرکل دفتر پایش و تحلیل خطر سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد با توجه به انجام تست بذرهای گوجه‌فرنگی و فلفل در کشور مبدأ از نظر ویروس‌های روگوز و پپینو، انجام تست در مبادی ورودی کشور ضروری نبوده و حذف می‌شود./ مهر

کد خبر 54807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =