مصوبه کاهش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی یک روزه ابلاغ شد + سند

با پیگیری های گسترده علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، محمد رضوانی فر رییس گمرک و فرهاد آگاهی رئیس فدراسیون واردات ایران مصوبه کاهش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی در مدت یک روز به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، با پیگیری های گسترده نمایندگان دولت و بخش خصوصی مصوبه هیات وزیران در خصوص کاهش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد، در کمتر از یک روز ابلاغ شد.

بنا بر این گزارش متن کامل مصوبه به شرح زیر است:

هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی صنعت معدن و تجارت جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳

کل کشور تصویب کرد:

1- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی گندم برنج شکر خام روغن خام دانه های روغنی، ذرت، کنجاله سویا جو حبوبات نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به تعداد (۵۷) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین می شود.

۲- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف تعرفه به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که

تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین میشود.

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده نهاده های دامی و کشاورزی به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۴) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین میشود.

-۴- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین میشود.

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیر خشک مخصوص اطفال ذیل کدهای تعرفه (۰۴۰۲۱۰۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰) به میزان یک درصد (۱) تعیین شده است. -۶- چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه کمتر از یک درصد (۱) باشد به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

مصوبه کاهش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی یک روزه ابلاغ شد + سند

کد خبر 54831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • خسته قادر IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    مالیات با این وضعیت بد اقتصادی وتورم هزار برابری حرام است حرام ۰