صنعت پخش موجب شفافیت در بازاررسانی محصولات کشاورزی می شود/ آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای شفاف سازی توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز از طریق شرکت های پخش

مدیر کل بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازار محصولات کشاورزی از نبود ساز و کار توزیع مناسب و شفاف رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا "فودپرس" مسعود امرالهی مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پنل تخصصی "نقش بازاررسانی شرکت های پخش و نظارت وزارت جهاد کشاورزی" در ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران با بیان اینکه نظام توزیع در بخش کشاورزی نیازمند پایش و تقویت است خاطرنشان کرد: اصلاح زنجیره توزیع کالا در بخش کشاورزی اصلاح شود به طور قطع کالا با قیمت پایین تری به دست مردم می رسد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای قانون انتزاع، علاوه بر وظیفه تولید، توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز به وزارت جهاد منتقل شد و به دلیل نبود زیر ساخت های لازم در بخش فیزیکی و منابع انسانی، مشکلات زیادی را برای رسیدن به هدف مطلوب پشت سر گذاشتیم.

امرالهی با اشاره به سیاست های دولت در زمینه جهش تولید و ایجاد ثبات در بازار گفت: در بسیاری از کالا علاوه بر مشکلات تولید در زمینه بازار رسانی محصولات کشاورزی نیز با مشکلات گسترده ای مواجه هستیم.

وی افزود: در سال گذشته مشکلاتی در بخش تولید گوشت مرغ داشتیم و به دلیل ناکارآمدی نظام توزیع مرغ در کشور پس از برنامه ریزی دقیق توسط وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید انجام شد اما بازار به سختی مدیریت شد تا به آرامش برسد.

مدیر کل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طی ماه های اخیر تولید مرغ در شرایط ایده آلی است و در حال حاضر بهترین زمان برای اصلاح نظام توزیع و پخش مرغ در کشور است و ما دست کمک به سمت شرکت های پخش دراز می کنیم که در زمینه توزیع مرغ در کشور ورود جدی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش توزیع مویرگی گوشت قرمز تنظیم بازاری نیز مشکلاتی وجود دارد و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در کنار فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های معتبر صنعت پخش که امکان تامین زنجیره سرد و توزیع مویرگی را دارند به زنجیره توزیع گوشت قرمز کشور بپیوندند.

صنعت پخش موجب شفافیت در بازاررسانی محصولات کشاورزی می شود/ آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای شفاف سازی توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز از طریق شرکت های پخش

کد خبر 54887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =