کشاورزی> اقتصاد غذا – وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 97-96 را برای تصویب در هیات دولت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی گندم معمولی برای سال زراعی 97-96 را با 10 درصد افزایش نسبت به قیمت سال 96-95، 14300 ریال و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم را با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 14630 ریال اعلام کرد.

گفتنی است شنیده ها حاکی از آن است که سازمان برنامه و بودجه با افزایش قیمت خرید تضمینی این محصولات مخالفت کرده است.

کد خبر 5596b4771e1b439daa9977ac2c82e418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمد علوی ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    1 3
    در حالی که قیمت بهترین گندمهای خارجی تحویل مرزهای ایران در حدود هفتصد تومان است آیا رواست مردم و صنایع گندم را باقیمت هزارو چهارصد تومان خریداری کنند ؟ برای توسعه کشاورزی مملکت گرانبهاترین منبعش یعنی آب را از دست داده است و تاوان آن را کل ملت باید بپردازند . چرا مردم باید تاوان عدم توان کشاورزان را بدهند آنها قدرت رقابت ندارند مردم باید چوبش را بخورند .
  • صادق البوشوکه ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    2 0
    اقجناب علوی آنوقت که قیمت خرید گندم از نصف قیمت جهانی کمتر بود شما کجا بودین؟ دولت گندم رو کمتر از قیمت جهانی از مردم می خرید البته ظاهرا کشاورزان جزو مردم نیستند و دولت فقط در قبال شهر نشینان عزیز تعهد دارد که یه وقت آب تو دلشون ....آقای محترم هر دولتی موظف است به تمام اقشار برسد ، یعنی اگر قیمت گندم از 1300 تومان کمتر باشه مثلا 700 تومن ، مشکلی نیست ، کشاورز نتواند هزینه هاش رو در بیاره مهم نیست . بلکه مهم اینه که شهر نشین محترم و کارخونه دار بینوا یه وقت بهشون فشار نیاد.گور بابای کشاورز !بره هوا بخوره !اصلا برا چی زنده باشه ! اضافیه !آب رو حروم میکنه نامرد! زیادیه لامصب ! شهروند درجه یک که نیست دولت غصه اش رو بخوره . شهری که نیست که اگر از جایی اخراج شد تا دو سال حقوق یا مفت بخوره ! خجالت بکش دولت ! خجالت بکش علوی و علوی ها که این طرز فکرشون متاسفانه در افکار مسولین هم سرایت کرده . از کشاورز مفت بخریم ، حالا بتونه با این درآمد زندگی کنه یا نه مهم نیست مهم گفتم شهرنشینه که که ... دولت کشت تابستونه رو به خاطر خشکسالی ممنوع کرد ، کسی پرسید کشاورز چی بخوره ؟ آقای علوی منور الفکر اقتصاد دان آیا شما توی سال خشکسالی ، مشکلی داری ؟ یعنی برات مشکلی پیش میاد بجز اینکه ممکنه از نبود لطافت هوا ناراحت بشی؟ حالا کشاورز از بی پولی نتونه بچه اش رو درمان کنه تلف شه بچه طوری نیست ! یه آدم اضافه بی مصرف کمتر ! لااقل چند متر مکعب آب صرفه جویی میشه ...بابا خجالت بکشید ما هم به اندازه شهری ها حق زندگی داریم . تازه شهری مصرف کننده و آشغال سازه و ما تولید کننده ! البته جناب علوی من روی سخنم با شما نیست به دل نگیرید . من با دولتی سخن میگویم که کشاورزش با واژه ای به نام بیمه بیکاری در هنگام منع کشت بیگانه اس . با مسولینی که دهها سد و شبکه ساختند که همین کشاورزان زیر سایه آنها تولید کنند و کشور رو به ثروت برسونند . دریغ که چه پولهایی که برای سدها و شبکه های اب خرج شد و بدرد هیچکس نخورد بجز فروش برق به خارج و درآند بیشتر برای دولتی که شده بقال !!! آی مسول آی دولتی ! کشور رو با صنایع نمیتونید به جایی برسونید . با کشاورزیه که میتونیم بدون تکیه به نفت و صنعت داغونمون به جایگاه اقتصادی عالی برسیم . اشتباه شاه رو نکنید. با تکه تکه کردن اراضی و دادنشون به مردم بدبخت آن زمان که نمی دونستند پمپ چیه ، کشاورزی رو از بین برد و مردم رو راهی حاشیه شهرها کرد .....درد زیاده و دیگه حوشله این همه روضه خونی رو ندارم. دولتی ! مسوول ! محترم !کنی فکر کنید که با این خط مشی های اقتصادی تون کشور رو به کدام ورطه می برین ....کشوری که این همه خون براش داده شده ....