صنایع غذایی> معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بر سخنان رئیس هیات مدیره صنعت آبلیموی ایران،درخصوص غیر مجاز بودن بسته بندی آبلیمو در بطری های بزرگتر از دو لیتر صحه گذاشت.

دکتر سهیل اسکندری معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تائید سخنان چند روز گذشته  رئیس هیات مدیره صنعت آبلیموی ایران، درباره تعامل موثر با سازمان غذا و دارو، خصوصا غیر مجاز بودن بسته بندی آبلیمو در بطری های بزرگتر از دو لیتر گفت: از آنجایی که مصرف آبلیمو در منازل بیشتر بعنوان چاشنی و طعم دهنده غذایی و بسیار اندک می باشد وقتی مقادیر زیادی درظرف های حجیم نگهداری می شود احتمال اینکه نگهداری آن در شرایط نامناسب بسیار میگردد که خود این موضوع باعث اکسیده شدن آبلیمو و اسیب دیدن مواد مفید آن بشود.

وی ادامه داد: تولید کنندگانی که بر حسب سفارشات مراکز دولتی، ارگانها و سازمانها قصد دارند تولیدات خود را با بسته بندیهای بزگتر از دولیتر به فروش برسانند صرفا با انعقاد قرارداد مشخص می توانند نسبت به ارائه بسته بندیهای بزرگتر از 2 لیتربرای این چاشنی محبوب و قدیمی اقدام نمایند.

دکتر اسکندری با تاکید بر اینکه ابلیمو ها ی اکسیده شده هیچگونه ارزش غذایی ندارد تصریح نمود: ویتامینهای مورد انتظار مصرف کننده، از یک میوه سالم از این محصولات بدست نخواهد آمد ضمن اینکه از نظر ظاهری نیز هم رنگش تغییر می کند و تغییر شکل در پی خواهد داشت.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پایان با بیان اینکه توصیه عمومی ما به تازه خوری محصولات است اظهار داشت: این مطلب یکی از محورهای تغذیه سالم است.

منبع:ایفدونا
کد خبر 55db4963a0a240878f26949ad074dcb8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =