کشاورزی> وزیر جهاد کشاورزی بابت وضعیت قیمت شیر از دامداران و مردم عذرخواهی کرد و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم مصرف شیر را در کشور افزایش دهیم.

محمود حجتی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تقدیر از نمونه‌های بخش کشاورزی که در سالن همایش‌ صدا و سیما برگزار شد ،در جمع خبرنگاران با تأیید شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان که این روزها بخش زیادی از مرغداری‌های کشور را درگیر کرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال با شیوع بیماری آنفلوآنزا در مزارع مرغ تخم‌گذار روبه‌رو بوده‌ایم که موجب شد، بخشی از مزارع پرورشی ما از بین برود و امروز با گسترش آنفلوآنزا با کسری تولید تخم‌مرغ در کشور مواجه شده‌ایم.

وی افزود: برای تأمین این کسری مجبور شدیم، تا از طریق واردات نیاز بازار را تأمین کنیم و با کنترل نحوه توزیع به بازار مصرف سعی می‌کنیم به مرور بازار را به حالت تعادلی رسانده و کنترل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت تخم‌مرغ با توجه به شرایط موجود گفت: قیمت تخم‌مرغ در بازارهای جهانی اکنون بین 2 تا 2.1 دلار است که در ایران این محصول با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود، چرا که قیمت نهایی محصولات تولید شده طیور در کشور از قیمت‌ جهانی پایین‌تر است.

حجتی همچنین در مورد افزایش نرخ خرید شیر خام از دامداران، گفت: در حال حاضر قیمت خرید شیر خام از دامداران پایین‌تر از نرخ مصوب است و باید بتوانیم از طریق اختصاص یارانه یا روش‌های دیگری بتوانیم قیمت  این محصول را به نفع تولیدکنندگان تغییر دهیم که البته بنده شرمنده دامداران و مردمی هستم که نمی‌توانند این محصول را (شیر) که دسترنج هموطنان خودشان است بخرند.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی با کارهایی که انجام می‌شود، بتوانیم مصرف شیر را افزایش دهیم و دامداری پایدار داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فارس، به دلیل شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان رقمی بین 25 تا 30 درصد گله‌های مزارع مرغ تخم‌گذار معدوم شده‌اند و همین امر سبب کاهش تولید تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن تا شانه‌ای 17 هزار تومان در بازار شود که طی دو هفته اخیر واردات تخم‌مرغ از ترکیه برای تأمین کسری بازار از سر گرفته شده است.

منبع:فارس
کد خبر 5681e0de53484462af12c8d865020cea

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =