کشاورزی> رییس جمهوری شامگاه دیروز در برنامه بعد از خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما در گفت‌وگویی تلویزیونی با مردم، مهم‌ترین مسائل روز کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و منطقه‌ای را تشریح کرد.


رییس جمهوری در بخشی از گفتگوی خود به بخش کشاورزی مربوط بود گفت: امسال تورم ما تک رقمی شده و رشد اقتصادی پنج درصدی خواهیم داشت. ما از رکود می توانیم عبور کنیم و این موضوع نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی و فناوری های نوین و به خصوص در بخش کشاورزی است.

حسن روحانی با بیان اینکه ۱۲۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی را به سیستم آبیاری پیشرفته مجهز کردیم عنوان داشت: در استان سیستان و بلوچستان و دو استان دیگر حدود دویست هزار هکتار از زمین ها را کانال کشی کردیم.

روحانی با اشاره به اینکه حدود ده میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم و در سال جاری نیاز به واردات گندم نداریم، در پاسخ به پرسشی درباره برنامه جامع دولت در رابطه با موضوع فوق‌العاده مهم آب و محیط زیست در کشور نیز گفت: مسأله سیاست خارجی و برجام، یک اولویت بود تا آرامش و ثبات در اقتصاد به وجود آوریم که مردم بتوانند یک حرکتی را به پیش داشته باشند. در زمینه سلامت نیز اقدامی کنیم تا مردم احساس امنیتی کنند که خدای ناکرده اگر روزی مریض شدند با هزینه بسیار کم بتوانند سلامت خود را بازیابند.

روحانی تاکید کرد: بخاطر شرایط خاص از ابتدای دولت بر سر محیط زیست و مسأله آب حساس بودیم و اولین مصوبه دولت یازدهم راجع به دریاچه ارومیه بود و در سفر به استان آذربایجان غربی نیز بسیار خوشحال شدیم که شنیدیم وضعیت این دریاچه تثبیت شده است.

رییس جمهوری با اشاره به حرکت های بسیار خوب در بخش کشاورزی و سایر فناوری‌های نوین، اصلاح زمین، آبیاری با بهره‌وری بالا و آبیاری‌های نوین و کانال‌کشی‌ها گفت: در سال گذشته ما ۸۵ هزار هکتار زهکشی و کانال‌کشی داشتیم.

روحانی با بیان این که مسأله آب بسیار اهمیت دارد و یک مسأله فانتزی نیست بلکه برای کشور مسأله ای حیاتی است افزود: اگر دیر بجنبیم به خصوص در بحث آب آشامیدنی به مشکل می خوریم، البته دولت در این زمینه نیز راهکارهایی مانند خرید آب از کشورهای همسایه و یا تعویض سیستم آبیاری نوین با سیستم قدیمی در زمینه کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده که خوشبختانه در سال گذشته ۱۲۵ هزار هکتار از زمین های زراعی را به به این سیستم مجهز کرده است و در کنار آن نیز دولت با اجازه مقام معظم رهبری ۸ میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی کشور بودجه تخصیص داده است.

منبع:ایانا
کد خبر 57319e5146f8429b96e0abeab53eb1d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =