۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
صنایع غذایی> رئیس اتحادیه دامداران کشور گفت:با توجه به آنکه شیر خشک تنها در صنعت لبنیات و مواد غذایی کاربرد دارد، واردات آن معضل بزرگی را برای گاوداران ایجاد خواهد کرد.

علیرضا عزیز اللهی با اشاره به واردات شیر خشک به کشور اظهار داشت: با توجه به آنکه شیر خشک تنها در صنعت لبنیات و مواد غذایی کاربرد دارد، می توان گفت که  واردات آن معضل بزرگی را برای گاوداران ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علی رغم همه ممنوعیت ها سال گذشته 8 هزار تن شیر خشک به کشور وارد شده، گفت:  اخیرا 5 هزار تن شیر خشک وارد گمرک شده و از طرفی مقادیر قابل توجهی پشت مرزهای کشور است که امکان ورود آن به کشور هست و به همین خاطر انتظار داریم که مسئولان مربوطه و وزیر جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع حساس باشند و آنرا یک پدیده عادی تلقی نکنند.

عزیزاللهی با اشاره به اینکه هر کیلو شیر خشک معادل 12 کیلو شیر خام است ، افزود:  با توجه به اینکه سالانه صنایع لبنی تنها 5 میلیون تن شیر خام جذب می کنند باید گفت که واردات 10 هزار تنی شیر خشک می تواند فشار زیادی به صنعت دامداری وارد کند چرا که مقادیر زیادی هر ساله  نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود که امکان رصد آن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه دامداران در خصوص تولید سالیانه شیر خام بیان کرد: آمار دقیقی در خصوص میزان تولید شیر خام وجود ندارد چرا که مرکز آمار تولید شیر خام را 7 میلیون تن و وزارت جهاد کشاورزی 8.8 دهم میلیون تن اعلام کرده ، اما آنچه قدر مسلم این است که صنایع لبنی تنها ظرفیت جذب 5 میلیون تن شیر خام را در سال دارند.

وی با اشاره به قیمت تمام شده شیر خام و کاهش صادرات محصولات لبنی اظهار داشت: تکنولوژی های پیشرفته و ارزانی خوراک دام و پرداخت سوبسید و یارانه صادراتی در کشورهای توسعه یافته موجب شده که هزینه های تمام شده تولید شیر خام  آنها در مقایسه با کشور ما ارزان تر باشد .

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر 5746cca1a8c64ed084af6c7ae7784f0b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =