۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
بنیانگذار دیالیز در اصفهان گفت: بیش از نیمی از مردم ایران تا ۲۰ سال دیگر به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند.

مهدی اذانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان در هفته سلامت اظهار داشت: سال ۵۵ کار دیالیز را با یک بخش در اصفهان آغاز کردیم و به تدریج با افزایش تعداد بیماران، در حال حاضر بخش های دیالیز به ۳۴ مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۰ سال دیگر بیش از نیمی از مردم مبتلا به دیابت می‌شوند، بیان داشت: بین ۴۰ تا ۴۵ درصد دیالیزی‌ها مبتلا به دیابت هستند و ۲۰ تا ۳۰ درصد بر اثر فشارخون به دیالیز احتیاج پیدا کردند.

بنیانگذار دیالیز در اصفهان با اعلام اینکه دو بیماری خاموش عامل اصلی دیالیز هستند، اعلام کرد: بخشی از عادات غلط زندگی از جمله دیر شام خوردن و با فاصله کم خوابیدن ضمن اینکه صبح حالت کسالت به فرد دست می دهد باعث بزرگ شدن شکم می شود.

وی با اظهار اینکه بیماری های کلیه روز به روز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: کمبود ویتامین B۶ و ازدیاد دو ویتامین A و C سبب سنگ کلیه در بدن فرد می شود و نیاز به دیالیز پیدا می‌کنند.

اذانی با اظهار اینکه گرد و غبارها مانع جدی جذب ویتامین D در فرد می‌شوند، گفت: اگر در گذشته افراد به راحتی می توانستند با پیاده روی در آفتاب یا نشستن نیم ساعت در مقابل آفتاب ویتامین D جذب کنند اما این امر امروز با وجود گرد و غبارها امکانپذیر نیست.

وی به شعار امسال هفته سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار "ایمنی غذا از مزرعه تا بشقاب" امروز شاهدیم که آنچه بر سر سفره گذاشته می شود با مسائل غیر بهداشتی عجین شده و در بسیاری از مواقع شاهد آب با فلزات سنگین و رسوخ آن در مواد غذایی شدیم.

بنیانگذار دیالیز در اصفهان خاطرنشان کرد: هر ۳۰ ثانیه در جهان یک نفر به دیابت مبتلا و هر ۳ دقیقه پای یک بیمار دیابتی قطع می‌شود.

منبع:مهر


کد خبر 5d609ddf72b74b5c82713fb30f22481d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =