کشاورزی> رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: با وجود اینکه مقرر بود که شرکت پشتیبانی امور دام یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام را در مقطع زمانی مشخص از عشایر و دامداران خریداری و در اسرع وقت هزینه خرید این دام‌ها پرداخت شود اما این شرکت به تکلیف خود عمل نکرده است.

محمدجواد عسکری در تشریح نشست سه‌شنبه 9 آذر ماه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون پیگیری مشکلات مربوط به خرید دام مازاد و دام حذفی بود؛ پیش از این مقرر بود که شرکت پشتیبانی امور دام یک میلیون و 500 هزار دام را در مقطع زمانی مشخص از عشایر و دامداران خریداری و در اسرع وقت هزینه خرید این دام‌ها پرداخت شود که این شرکت به تکلیف خود عمل نکرده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و 500 هزار راس دام حدود 111 هزار راس دام یعنی کمتر از 10 درصد خریداری شده بود، افزود: با توجه به اینکه توزیع نهاده‌های دامی نیز ناعادلانه است دامدران با مشکل بسیاری روبه رو هستند.

وی اضافه کرد: به شرکت پشتیبانی امور دام مهلت یک هفته‌ای داده شد تا نسبت به خرید دام با هماهنگی امور عشایر کشور اقدام کند، امور عشایر کشور نیز باید دام‌های مازاد استان‌ها را احصا کند و نسبت به خریداری آنها اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: مقرر شد این موضوع روز سه شنبه هفته آینده با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مسئولان پشتیبانی امور دام و امور عشایر تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: هرچند شرکت پشتیبانی امور دام از کمبود نقدینگی سخن به میان آورد اما این موضوع برای ما پذیرفتنی نبود این شرکت باید اعتبارات لازم را تامین کند اگر این موضوع تا پایان هفته آینده تعیین تکلیف نکنند، از اهرم و ظرفیت نظارتی خود استفاده می‌کنیم.

عسکری بررسی وضعیت برنج را دومین دستورکار امروز کمیسیون کشاورزی برشمرد و ادامه داد: پس از بحث و بررسی مقرر شد که این موضوع در جلسه آتی با حضور رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران(GTC)، معاونت واردات وزارت صمت، واردکنندگان داخلی و بخش خصوصی بررسی شود.

منبع:خانه ملت
کد خبر 622b91ea53204f3697788031471883cb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =