رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود این استان برای صادرات محصولات مازاد کشاورزی به کشور روسیه تاکید کرد.


کریم مهری در جلسه بررسی اجرای یادداشت تفاهمات منعقده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال روسیه و نیز فرصت های پیش آمده برای تحقق عملی موارد تفاهم شده به ویژه در حوزه صادرات محصولات دامی و کشاورزی ، با بیان اینکه  باید از فرصت پیش آمده در مناسبات سیاسی بهترین بهره را گرفته و در مسیر مناسبات اقتصادی فی مابین، ظرفیت های بالقوه در مسیر صادرات محصولات کشاورزی مازاد را به بالفعل تبدیل کنیم، اظهار کرد: باید با تدبیر لازم و برنامه ریزی دقیق، قدرت تولید کنندگان محصولات کشاورزی را بالا ببریم تا در این مسیر متضرر نشویم.

وی با بیان اینکه مسئولان امر درکشور باید زمینه را برای ورود تاجران در بازار دو کشور حل و فصل کنند، افزود: باید مشکلات مربوط به تعرفه، حمل ونقل، قرنطینه، استانداردسازی کالاها و جلوگیری از خروج کالاهای نامرغوب ، نگهداری و صدور روادید بین دو کشور برای تاجران و حل ویزای تجاری صادرکنندگان حل و فصل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در رابطه با ظرفیت‌های موجود برای صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به کشور روسیه، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و توانمندی ها در بخش کشاورزی، انتظار می رود که تجار آذربایجان شرقی  بخش اعظمی از بازار محصولات غذایی روسیه را به خود اختصاص دهد.

وی در رابطه با دستاوردهای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه نیز، افزود: نخستین نکته اینکه می توان مازاد تولید کشاورزی را صادر و از این طریق ارزآوری مناسبی را برای کشور رقم زد، از این رو تلاش ها باید در راستای تصاحب این بازار پر تقاضا باشد دوم اینکه باید شرایط را برای ورود سرمایه گذاران روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، برای انجام صادرات این نوع محصولات فراهم کرد که به نفع هر دو کشور خواهد بود.

مهری با تاکید بر اینکه صادرات، نیازمند بسته بندی های شکیل، دریافت استاندارد و بهبود سیستم حمل و نقل است، گفت: تأمین این پیش زمینه ها نیازمند سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

منبع:تسنیم
کد خبر 6347448544dc41928d80ff7cc2f83559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =