مواد غذایی> وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه عمده میوه‌های وارداتی از مجراهای غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، گفت: مجموعه‌های ذیربط باید در این زمینه پاسخگو باشند.

محمود حجتی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات غذایی به کشور، اظهارداشت: وزارت جهادکشاورزی تنها بر اساس میزان تقاضا و به منظور تنظیم بازار، با واردات محصولات ضروری موافقت می‌کند، اما زمانی که یک محصول کشاورزی در داخل به حد نیاز کشت شود، اجازه ورود آن به کشور صادر نخواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی افزود: اما متاسفانه درحال حاضر شاهد حضور بسیاری از میوه های وارداتی در بازار هستیم که عمده آنها از مجراهای غیرقانونی وارد کشورشده‌اند و مجموعه‌های ذیربط باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه برنامه ای برای جبران افزایش قیمت سوخت و جلوگیری از افزایش هزینه کشاورزان دارید؟ عنوان کرد: ما اکنون به دنبال برق دار کردن چاه‌های کشاورزی هستیم، در این صورت تاحد زیادی از نیاز کشاورزان به سوخت کاسته می شود و ثمره آن نیز صرفه جویی در کل کشور است.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: همچنین روش‌هایی از قبیل بهینه‌سازی مصرف سوخت در تاسیسات کشاورزی و دامپروری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و ما به دنبال آن هستیم که نیاز کشاورزان به سوخت تا حد ممکن کاهش یابد، در این صورت علاوه بر کاهش هزینه های کشاورزان، به سمت نوین شدن بخش کشاورزی گام برداشته‌ایم.


منبع:مهر
کد خبر 63a3164f0bf14a7ea8b26d3b79f5600c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =