۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تعرفه و تعهد ارزی از صادرات سیب زمینی برداشته شد و زمینه صدور این محصول به بازار کشورهای منطقه فراهم آمد.

سیدحامد عاملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمت سیب زمینی در سال گذشته باعث اعمال تعرفه 120 درصدی به صادرات این محصول شد که کاهش صادرات آن را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: صادرات سه هزار تن سیب زمینی از استان اردبیل از ابتدای امسال نشان دهنده روند رو به رشد صادرات این محصول نسبت به سال گذشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: جمهوری آذربایجان و روسیه بازارهای اصلی صادرات سیب زمینی اردبیل هستند.

عاملی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با جمهوری آذربایجان، توسعه این مناسبات باعث افزایش صادرات سیب زمینی می شود.

وی اضافه کرد: سیب زمینی یکی از محصولات عمده صادراتی استان اردبیل است و حدود 30 تا 40 درصد مجموع صادرات آن را به خود اختصاص می دهد.

عاملی افزود: پارسال پنج میلیون دلار صادرات از استان اردبیل انجام گرفت که بیشتر آن از صادرات 23 هزار تن سیب زمینی حاصل شد.

استان اردبیل سالانه به طور میانگین بین 500 تا 600 هزار تن سیب زمینی تولید می کند و یکی از تولیدکنندگان عمده این محصول در کشور محسوب می شود.
کد خبر 6d704e373fe24de6a0c78d96a69dffa8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =