۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
مواد غذایی> مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: به زودی طرح پایلوت غنی سازی آرد نانوایی ها با ویتامین D  اجرا می شود.


وحید مفید در گفت و گو با ایفدانا با اشاره به اینکه غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در گذشته اجرا شده است، اظهار کرد:  طبق بررسی های انجام شده بسیاری از افراد در کشور با کمبود ویتامین D  نیز مواجه هستند و غنی سازی مواد غذایی از برنامه های وزارت بهداشت است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیسف انجام می شود.

وی افزود: غنی سازی ویتامین D  در مواد غذایی حامل مانند روغن، آرد و شیر مطرح است، چنانچه در سال های گذشته شیر مدارس با ویتامین D غنی سازی می شد و هم اکنون نیز برخی از کارخانجات بزرگ تولید لبنیات، محصولات خود را با این ویتامین غنی سازی می‌کنند.

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و داروبا اشاره به اینکه سه کارخانه تولید روغن، محصولات تولیدی خود را با ویتامین D  غنی سازی می کنند، عنوان کرد: البته این برداشت که استفاده بیشتر از این روغن ها ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند، اشتباه است و مردم باید در میزان مصرف روغن دقت کنند.

وی با اشاره به انتخاب آرد به عنوان یکی از حامل های اصلی غنی سازی با ویتامین D، عنوان کرد: این طرح در مرحله آزمایشی قرار داشته و بزودی مرحله آزمایشی در استان منتخب پیاده سازی می شود.

به گفته مفید سازمان غذا و دارو براساس طرحی با وزارت کشاروزی پایش میزان فلزات سنگین گندم از قبیل سرب، آرسنیک و کادمیم را در دستور کار دارد. همچنین بناست سموم گندم‌هایی که در داخل کشت می شود، اندازه گیری و پایش شود.
کد خبر 6d8f0e7026444b0591dc3dcfd0b52697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =