صنایع غذایی> مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پی انتقادات به واردات گوشت گاومیش گفت: سازمان غذا و دارو اجازه مصرف ماده اولیه ناسالم در صنعت غذا را صادر نمی‌کند.

در روزهای اخیر اظهارنظرهای انتقادی بسیاری به واردات گوشت گاومیش به کشور صورت پذیرفت، که در آخرین اظهار نظر نیز حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در یکی از مراسم‌های حوزه سلامت از واردات گوشت‌ بوفالوهای پیر و قارچ‌زده که نشئت گرفته از رانت‌خواری‌های شخصی و گروهی است، به شدت انتقاد کرد.

براین اساس برای پیگیری بیشتر هدایت حسینی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در این باره  گفت‌: با توجه به ماده 3 قانون سازمان دامپزشکی کشور، مسئولیت نظارت بر سلامت گوشت خام، دام و نیز کنترل بهداشتی و ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی و نظارت بر نقل و انتقال آنها از وظایف سازمان دامپزشکی است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: در این راستا چنانچه سازمان مذکور مجوز واردات گوشت گاومیش را صادر کرده است حتماً مراتب با رعایت و کنترل سلامت گوشت و اقدامات و تشریفات قانونی لازم طی شده است.

حسینی خاطرنشان کرد:‌ با این حال در صورت نیاز به مصرف گوشت گاومیش در صنایع غذایی، حتماً سلامت و ایمنی آن بررسی شده است ولی سازمان غذا و دارو اجازه مصرف ماده اولیه ناسالم در صنعت غذا را صادر نخواهد کرد.


منبع:تسنیم
کد خبر 6f052a6e66364f058b89c81e7a8c192b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =