دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه عرضه و تقاضا ملاک قیمت‌گذاری لبنیات است، گفت: برای سال آینده نیز در هر بخشی از محصولات که تقاضا نسبت به عرضه پایین‌تر باشد، تخفیفات به اجبار اعمال خواهد شد.

رضا باکری درباره قیمت فرآورده‌های لبنی در سال ۹۴ با بیان اینکه هزینه‌های تولید مدام رو به افزایش است و این بر قیمت تمام شده محصولات تاثیرگذار است، اظهار داشت: در حال حاضر بحث عرضه و تقاضا ملاک قیمت‌گذاری این کالاها در فروش است.

وی اضافه کرد: ممکن است واحد تولیدی زیان ببیند و نتواند کالای خود را مطابق با قیمت تمام شده آن عرضه کند اما اصل آن است که تولید را حفظ نماید و سقف تناژ تولید او کاهش پیدا نکند.

باکری افزود: واحد تولیدی برای فروش محصولات خود، بنابر رقابت و بحث عرضه و تقاضا حتی اگر ناچار شد باید کالاهای خود را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کند تا بتواند این شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کشور را پشت سر گذاشته و به دوران رونق برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان فرآورده‌های لبنی احتمال افزایش قیمت این محصولات برای سال آینده کم است؟ گفت: این مساله کالا به کالا متفاوت خواهد بود؛ آن‌چه که مسلم است در هر بخشی از محصولات تقاضا نسبت به عرضه پایین‌تر باشد، تخفیفات به اجبار اعمال خواهد شد تا کالا به مصرف برسد.

باکری در مورد کاهش قیمت برخی از فرآورد‌ه‌های لبنی در پی کاهش تقاضا طی هفته‌های اخیر نیز گفت: کارخانه‌هایی که تولید بالایی دارند و با افزایش موجودی درانبارهایشان مواجه می‌شوند این کار را انجام می‌دهند اما کارخانجاتی که با تراکم کالا مواجه نیستند دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.

وی در پاسخ به این پرسش که تخفیفات اعمال شده تا چه زمانی ادامه دارد؟ افزود: این امر در اختیار بنگاه‌های تولیدی است که هرکدام به تناسب تراکم کالاهایشان این کار را انجام می‌دهند تا انبارهایشان تخیله شود؛ بنده آمار دقیقی از موجودی انبارها و مدت زمانی که تولید و فروش بتواند تناسب پیدا کند، ندارم.

منبع:مهر
کد خبر 703b167ba35b47ceb78344af15d98ff2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =