کشاورزی> اقتصاد غذا- معرفی 19 شرکت توسط سازمان دامپزشکی کشور وبا هماهنگی سازمان شیلات ایران برای صادرات محصولات شیلاتی به روسیه ایجاد نوعی انحصار بوده و غیرقانونی است.

ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا ضمن اعلام مطلب فوق افزود: پس از پیگیری های چندساله این اتحادیه وسایردستگاههای ذیربط از اوایل مهرماه سال گذشته امکان صادرات محصولات شیلاتی به بازار روسیه فراهم شد اما در همان زمان ودر یک اقدام غیرقانونی سازمان دامپزشکی کشور با هماهنگی سازمان شیلات ایران  نسبت به معرفی 19 شرکت وانحصاری نمودن  صادرات به بازار روسیه اقدام کرد که از همان زمان نیز این موضوع مورد اعتراض شدید اتحادیه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیس از پیگیری های گسترده، نشستی با  حسن یونس سینکی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درامور بازرگانی  برگزارشد و پس از ارایه توضیحات، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و وی نیز دستور اصلاح این امر را داد که متاسفانه  تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان با بیان اینکه در صادرات محصولات شیلاتی به بازار بزرگ روسیه شکست خورده ایم و عملکرد انحصاری این شرکتها نیز منتج به صادرات محصولات شیلاتی به بازار روسیه نشده است یادآور شد: در سال 2014 حدود 2.8 میلیارد دلار محصولات شیلاتی از نقاط مختلف دنیا وارد روسیه شده است که 180 هزار تن آن میگو بوده است.

وی با اشاره به نامه اتحادیه آبزیان به وزیر جهاد کشاورزی گفت: دراین نامه به صراحت از وزیر خواسته شده تا ضمن لغو انحصار ایجاد شده و عمل به قانون، نسبت به رفع موانع صادرات انواع آبزیان به روسیه اقدام نماید تا هر شخص حقیقی وحقوقی بتواند با رعایت ضوابط بهداشتی ایران و روسیه نسبت به صادرات آبزیان اقدام کند.
کد خبر 71ab75476eaf4749b55364392b569759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبر ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 2
    خوب است مدیریت محترم این پایگاه اطلاع رسانی ارزشمند دقت لازم در گزینش مصاحبه و شناخت از موقعیت و جایگاه مصاحبه شونده داشته باشد تا خدای ناکرده به بی راهه نرفته و اخبار بی محتوا ار این رسانه پخش نشود. اولا فردی که از او مصاخبه شده هیچ جایگاه قانونی ندارد و سال هاست که در محافل رسانه ای خود را مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران می نامد در حالی که این اتحادیه سال هاست هیچ انتخاباتی برگزار نکرده و منحله است ؛ مضافا آن که در عمل هم ایشان و اتحتدیه کذایی کوچکترین جایگاهی در عرصه صادرات آبزیان (و ایضا تکثیر و پرورش و...) ندارد و لذا وجاهت سخن گفتن در این عرصه را دارا نمی باشد. ثانیا عدم صادرات آبزیان ایران به روسیه هیچ ربطی به 19 شزکت معرفی شده ( و انحصار مورد ادعای نامبرده )ندا رد . لازم به ذکر است که در میان شرکت های 19 گانه 11 شرکت برتر صادر کننده ملی آبزیان کشور وجود دارند که به بیش از 40 کشور جهان صادرات دارند و دارای سوابق روشن و تخصص و توانایی لازم می باشند و اساسا در این زمینه انجصاری وجود ندارد. مسئله صادرات به روسیه راهکار های تجاری خود را دارد که به تدریج با مذاکره و مداومت و رفع گام به گام مشکلات در حال پیشرفت می باشد.