کشاورزی> وزیر جهاد کشاورزی در مورد اعلام نشدن نهایی نرخ خرید تضمینی، گفت: ما پیشنهادمان را مرداد ماه داده بودیم و امیدواریم نرخ‌ها به گونه‌ای تصویب شود که نظر کشاورزان را جلب کند و تا تصویب نهایی حرفی نمی‌زنم.

محمود حجتی بعدازظهر امروز در آیین تقدیر از پژوهش‌گران برتر حوزه کشاورزی و همچنین آیین واگذاری فناوری انواع بذور به بخش خصوصی، گفت: اگر امروز شاهد این هستیم که در عرصه تولیدات با افزایش تولید و افزایش بهره‌وری روبه‌رو هستیم، این امر با استفاده بهینه از منابع پایه و تحقیقات به دست آمده است. 

وی با اشاره به اتصال حلقه دانشگاه و عرصه تولید در بخش کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: در این دوره این اتصال بین مراکز تحقیقاتی، اجرایی و دانشگاه‌ها به وجود آمده است و به دنبال دانش بنیان کردن دستاوردهایمان هستیم و می‌خواهیم پای بخش خصوصی را به بخش تحقیقات کشاورزی باز کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به انواع بلایا و آسیب‌ها مانند آفت‌ها، سیل، خشکسالی و سرمازدگی اگر وضعیت تحقیقات کشاورزی بهبود نیافته بود، ما اکنون به تولیدات طبیعی خود نمی‌رسیدیم.

حجتی با اشاره به فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: 170 شرکت دانش‌بنیان تاکنون در حوزه کشاورزی قرارداد امضا کرده‌اند، اما متأسفانه در گذشته فعالیت‌های دانش‌بنیان محدود به بخش دولتی بود. 

وی اظهار امیدواری کرد تا در یک افق زمانی ظرفیت‌های بخش کشاورزی به مدد تحقیقات چند برابر شود. 

وزیر جهاد کشاورزی از کمبود اعتبارات دولتی و محدودیت‌ها و فشارها در همین زمینه گلایه کرد و گفت: البته دولت در سال‌های اخیر بیش از توان خودش ما را در بخش کشاورزی پشتیبانی و مساعدت کرده است. 

حجتی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد وضعیت اعلام نرخ‌های خرید تضمینی، گفت: ما پیشنهادمان را مرداد ماه اعلام کرده بودیم و در حال رایزنی برای اعلام نرخ‌ها هستیم که مراحل نهایی خود را می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: امیدواریم نرخ‌های تضمینی به گونه‌ای تصویب شود که رضایت کشاورزان را جلب کند و تا زمانی که این نرخ‌ها تصویب نهایی نشود، ترجیح می‌دهم حرفی نزنم.

منبع:فارس
کد خبر 72cc9af509a94657ba7b66c8e2d12139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =