از آنجا که از سال 1386 تاکنون صادرات انار به کشور کره شمالی متوقف بوده، با رایزنی‌های انجام‌شده و رفع دغدغه‌های قرنطینه‌ای، صادرات این محصول به کشور یادشده دوباره از سر گرفته شد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: حدود 900 هزار تن انار در کشور تولید می‌شود که از این میزان امسال تا 40 هزار تن آن صادر شده است.

ابوالقاسم حسن‌پور با بیان اینکه انار از محصولات تجاری ایران است که در مناطق کویری و شهرهای حاشیه کویر کشت می‌شود، افزود: خوردن یک دانه انار به‌دلیل ارزش بسیار بالای غذایی و دارویی، به‌صورت هفتگی برای هر ایرانی توصیه می‌شود تا منجر به پاکی خون و دفع سموم از بدن شود.

وی خاطرنشان کرد: رنگدانه‌های آنتوسیانین موجود در انار، پیری را به تأخیر می‌اندازد؛ بنابراین به آن اکسیر جوانی می‌گویند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: رباب در فارس، میخوش، ساوه، شهسوار و شیشه‌گپ خراسان از مهم‌ترین ارقام محسوب می‌شود.

حسن‌پور تصریح کرد: صادرات انار به روسیه، اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود و به‌زودی قرار است برای تعادل قیمت انار، این محصول به کشور کره شمالی نیز صادر شود.

وی با اعلام اینکه صادرات بر تعادل قیمت و تولید پایدار اثر می‌گذارد، یادآور شد: امسال تا 40 هزار تن صادرات انار انجام شده است.

حسن‌پور درباره وضعیت کرم گلوگاه انار تأکید کرد: این آفت بر مصرف و صادرات تأثیر می‌گذارد، اما مقدار خسارت به اندازه‌ای نیست که مانع ارزآوری آن شود.

منبع:ایانا
کد خبر 73ca1949ce054e269a66df8328f87cd3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =