۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
دوغ به عنوان یك نوشیدنی سالم از دیرباز زینت بخش سفره ایرانیان بوده است.

دوغ درکنار اکثر غذاهای سنتی واصیل ایرانی جایگاه ویژه دارد و به عنوان یک نوشیدنی سالم ومفید همواره مورد توصیه پزشکان بوده است.
این اقبال عمومی باعث رونق تولیدصنعتی این نوشیدنی گوارا در سال های اخیر شده است به طوری که اکنون انواع دوغ با نام ها و روش های مختلف و البته باطعم های متفاوت به بازار عرضه می شود.
معمولا دوغ را به دو روش سنتی و صنعتی، با گاز یا بدون گاز ،گرمادیده و گرماندیده به همراه عرقیات گیاهی یا اسانس ها تهیه می کنند.
درحال حاضر دوغ حاوی نعنا،پونه،کاکوتی و... بسیارپرطرفدار هستند.اما این نوشیدنی پرطرفدار به مانند خیلی از خوراکی ها از تنوع و تولید باطعم های جدید بی نصیب نمانده است.
اکثر نوآوری ها در این نوشیدنی مربوط به استفاده از عرقیات یا اسانس ها می باشد اما به تازگی شرکت پگاه اصفهان در ابتکاری جالب دوغ مخصوص غذای سنتی اصفهان را تهیه و به بازار فرستاده است.
این نوشیدنی ،دوغ مخصوص بریانی نام دارد که به نظر می رسد با توجه به ویژگی های خوراک بریانی تهیه شده است.
هر چند اطلاعات کافی در این زمینه از سوی شرکت پگاه اصفهان ارائه نشده است اما مشخصات درج شده بر روی بطری نشان می دهد دوغ بریانی بسیار کم چرب و کم نمک تهیه شده که به نظر می رسد مکمل خوبی برای غذای پرچرب بریانی است.شکل ظاهری بطری دوغ بریانی شبیه کوزه های قدیمی است.
وزن بطری حدود یک لیتر است و نعناع آسیاب شده محتوی ساشه کنار بطری است که در هنگام مصرف باید در محتوی بطری به طور کامل به هم زده شود تا دوغ خوراک بریانی آماده سرو شود.

منبع:تیتر 20
کد خبر 782172940adc47b9b3043061e84fd16f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفری ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    چگونه می تونم محصولاتتون رو برای مینی سوپرم با قیمت مناسب تهیه کنم.
  • امير ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    باسلام من از نوشيدن دوغ واقا" لذت مبرم ام اما چون مشكل و ناراحتي قلبي و عروقي دارم و وجود نمك در دوغ مي تواند برايم عوارض ببار آورد توصيه شما چيست واگر دوغ مناسبي در بازار عرضه ميگردد نام آنرا ذكر نماييدمتشكرم