صنایع غذایی> اقتصاد غذا- در پی انتشار مطلبی با عنوان «صنایع شیر ایران همکاری مناسبی با دامداران ندارد/ پگاه قیمت خرید شیرخام را یک ماهه 30 تومان کاهش داد» به نقل از حسین نعمتی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران، شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، متن کامل توضیحات روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) به شرح زیر است:

در پاسخ مصاحبه رئیس محترم هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران کشور تحت عنوان عدم همکاری شرکت صنایع شیر ایران با دامداران ضمن تشکر از همکاری اعضای محترم اتحادیه دامداران کشور و کلیه زحمتکشان عرصه تولید شیر خام لازم به یادآوری است که

- به اعتقاد ما منافع و مصالح کارگزاران صنعت لبنیات کشور و دامداران و تولیدکنندگان شیرخام به یکدیگر پیوسته و گره خورده است و تعامل مثبت این دو قشر از الزامات حفظ و صیانت از منابع ملی محسوب می گردد.

- شرکت صنایع شیر ایران، با اعتقاد مسلم به این موضوع همواره از تمامی منابع و امکانات خود جهت حمایت از دامداران بهره جسته است و علی رغم سودآوری اندک در حوزه صنایع لبنی بیشترین سطح جذب شیرخام دامداران را بخود اختصاص داده است در همین راستا سطح جذب شیرخام توسط این شرکت در سال 1393 به حداکثر خود در طول 60 سال فعالیتش رسیده است و این در حالی است که موجودی انبار بعضی محصولات از حد اپتیمم فراتر رفته اما صنایع شیر برای جذب شیر خام دامدان عزیز از هیچ کوششی مضایقه نکرده است.

- این شرکت در طول سال 1393 بر اساس مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به افزایش قیمت خرید شیرخام به میزان 7.1 درصد اقدام نموده است.

- تلاش گسترده شرکت صنایع شیر ایران در تولید محصولات متنوع و کیفی در راستای تامین سلامت جامعه و گسترش بازارهای صادراتی در سالهای اخیر به خوبی بیانگر نقش این شرکت در صنعت شیر ایران است و این امر منجر به انتخاب شرکت صنایع شیر ایران به عنوان سرآمد در صنایع فرآورده های شیری گردیده است واقعیت آن است که مشکلات صنعت گاو شیری کشور و صنایع لبنی ناشی از رشد هزینه های تولید و کاهش مصرف ناشی از تعدیل قدرت خرید جامعه است.

- از سوی دیگر کاهش قیمت جهانی محصولات لبنی بویژه شیر خشک نیز محدودیتهای فراوانی را در حوزه صادرات ایجاد نموده است که آینده این صنعت را با مخاطرات جدی مواجه خواهد نمود.

- اعتقاد واثق داریم در این مقطع حساس و بحرانی حمایتهای دولت می تواند در حراست از سرمایه گذاری های صنعت دام و صنایع لبنی کشور موثر باشد و گام موثری در افزایش سرانه مصرف شیر برداشته شود.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران پگاه
کد خبر 792aa38a56264476bdb4cfd41169fb72

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =