۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کشاورزی> یک مقام مسئول در میدان مرکزی میوه وتره‌بار تهران از افزایش قیمت موز در این میدان در پی تصمیم اخیر دولت مبنی بر افزایش ۲۲ درصدی تعرفه واردات این محصول خبر داد.

هادی بختیاری  از افزایش قیمت موز در میدان مرکزی میوه وتره‌بار تهران خبر داد و اظهارداشت: در پی افزایش ۲۲ درصدی تعرفه و مشروط شدن واردات موز به صادرات سیب، قیمت این میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم موز در حال حاضر بین ۳۲۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است، افزود: قیمت نوع ممتاز و دست‌چین این میوه نیز ۵۳۰۰ تومان است.

بختیاری با بیان اینکه موزهای موجود در بازار با تعرفه جدید وارد نشده است، گفت: موزهایی که با این تعرفه وارد شده هنوز به بازار نیامده اما قیمت‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته تعرفه جدید برای واردات موز اعمال شده است، ادامه داد: بین ۷ تا ۱۰ روز طول خواهد کشید تا این موز وارد شود.

همچنین رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره قیمت موز در مراکز خرده فروشی به مهر گفت: دقیقا اطلاع ندارم قیمت این میوه در مراکز خرده فروشی چقدر است اما معمولا مغازه‌داران برای جذب مشتری موز را پایین‌تر از سود تعیین شده برای آنان، به فروش می‌رسانند.

سید حسین مهاجران افزود: به هرحال اگر قیمت موز در میدان مرکزی به ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان برسد، قطعا نرخ آن در مغازه‌های خرده فروشی به بیش از ۶۰۰۰ تومان خواهد رسید.

به گزارش مهر، با مصوبه هیات دولت، مقررات واردات و صادرات در سال ۹۵ تغییراتی داشته که از جمله آن، تغییر در تعرفه ورود میوه موز بوده است.

براساس مقررات جدید صادرات و واردات در سال ۹۵، تعرفه واردات موز از ۴ به ۲۶ درصد افزایش یافته و این مصوبه از ابتدای سال‌جاری لازم الاجرا است.

در همین حال، اگر به ازای واردات هرکیلوگرم موز یک و نیم کیلوگرم سیب درختی صادر شود، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی یک کیلوگرم موز ۵ درصد تعیین می‌شود.

به گزارش مهر، چندی قبل محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی اعلام کرده بود: ما طرحی برای صادرات در مقابل واردات دنبال می‌کنیم تا در صورتی که کسی بخواهد موز وارد کند باید به‌عوض آن سیب صادر کند.

منبع:مهر
کد خبر 792c10ffd1d24d5187b26db35274c826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =