محمدرضا جمشیدی

چند روز پیش در نخستین جلسه اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران احمد صادقیان با تصاحب اکثریت آرا به‌عنوان رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزیده شد.
انتخابی که بیش از هر نکته دیگر از جمله شایستگی‌های احمد صادقیان نمادی از وحدت فعالان صنایع غذایی اتاق بازرگانی را به منصه ظهور گذاشت.
وحدتی که سال‌ها گمشده فعالان صنایع غذایی بود و پس از آنکه سال‌ها پیش شاهرخ ظهری و ابوالحسن خلیلی را به عنوان نمایندگان شایسته صنعت غذا به اتاق فرستاده بود، ابتدا اواخر سال گذشته در انتخابات اتاق بازرگانی بار دیگر خود را نشان داد و این‌بار در انتخابات هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی و صنعت غذایی مظهر دیگری را به رخ کشاند.
احمد صادقیان که سوابقی نظیر مؤسس و مدیرعامل شرکت فرش ستاره کویر یزد، ریاست هیأت مدیره شرکت «تک ماکارون»، عضویت در اتاق‌های بازرگانی ایران و آلمان، ایران و روسیه، ایران و کانادا، ایران و چین، ایران و فرانسه و... را در کارنامه پربارش جای داده است این‌بار با کوله‌باری از تجربه در پارلمان بخش خصوصی به‌دنبال پیگیری امور کلان صنعت و کشاورزی خواهد بود.
آزمونی که به‌نظر می‌رسد احمد صادقیان قادر خواهد بود از پس آن سربلند بیرون آید، اگرچه روحیات خاص و نجابت مثال‌زدنی او در این راه اندکی کارش را دشوار خواهد ساخت.
به‌راستی آیا مشاور استاندار یزد و مسؤول ستاد شوراهای اسلامی شهرستان یزد قادر خواهد بود جلسات کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی را کاراتر ساخته و به کمک تیم قوی این کمیسیون بتوانند نقش کلیدی اتاق را در بخش کشاورزی و صنایع غذایی به منصه ظهور بگذارند؟!
درگذشته کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران منشاء خدمات بسیاری بود، حتی در زمینه تنظیم لایحه؛ قانون نظارت، نظارت بر مواد غذایی پیشنهاداتی به مجلس شورای اسلامی ارایه داد و در زمینه رسیدگی به معضلات زیتون، خرما، لبنیات، فرآورده‌های گوشتی و... میزبان جلسات پرشکوهی با حضور نمایندگان دولتی در اتاق بازرگانی بود و حتی نتایج گرانبهایی هم از این جلسات حاصل شد، اما متأسفانه همه این خروجی‌های مطلوب هیچ‌گاه ضمانت اجرایی نیافت و حتی قانون پیشنهادی نظارت بر موادغذایی سال‌هاست در کمیسیون بهداشت مجلس خاک می‌خورد.
از این‌رو به‌نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های کاری کمیسیون جدید کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران ابتدا پیگیری اموری باشد که ده‌ها ساعت وقت و رایزنی صرف آنها شده است و در مرحله بعدی پیگیر مباحث روز بخش باشد.
در واقع احمد صادقیان که مدیری سرد و گرم چشیده و از جنس صنعت است مهمترین حرکتی که می‌تواند در دستور کار کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی قرار دهد، پیگیری موارد مطروحه گذشته کمیسیون و تشکیل کمیته‌ای با عنوان «کمیته پیگیری نتایج مصوبات کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران در ارگان‌های دولتی» خواهد بود.
کمیته‌ای که اگر در انتخاب اعضایش وسواس صورت پذیرد می‌تواند نقطه عطف کمیسیون کشاورزی و صنایع‌غذایی فعلی اتاق ایران به نسبت دوره‌های گذشته باشد.
به‌هرحال حضور احمد صادقیان در رأس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران بارقه‌های امیدی را نزد فعالان این بخش روشن کرده که امیدواریم او به‌همراه تیم قوی این کمیسیون بتوانند کارنامه‌ای معقول از خود برجای بگذارد.
کد خبر 79db0d059aad45ca9d6136119166500c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =