مواد غذایی> رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به اینکه مواد اولیه این صنعت همچنان در گمرکات مانده و رو به فساد است، از تعلل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در این زمینه انتقاد کرد.

هانی تحویل زاده مباحث مطرح شده مبنی بر ترخیص مواد اولیه شیرخشک نوزاد در آینده‌ای نزدیک را رد کرد و گفت: هنوز هیچ اتفاق خاصی درباره مواد اولیه شیرخشک نوزاد که در گمرکات رسوب کرده است، نیفتاده و فقط چند هفته قبل جلسه‌ای در وزارت صمت با حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو و گمرک ایران برگزار و در این جلسه قرار شد که نامه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو به وزارت صمت ارسال و براین اساس مواد اولیه شیرخشک به عنوان دارو معرفی شود.

وی تاکید کرد: این نامه دو روز بعد از جلسه مذکور به وزارت صمت ارسال شد اما همچنان در دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در حال طی مراحل اداری است؛ در حالی که مواد اولیه رسوبی رو به فساد است.

تحویل زاده تصریح کرد: اقدامات دستگاه مسئول بسیار کند است و واردکنندگان حتی نمی‌توانند کالای خود را به گمرک اظهار کنند چرا که این کالا باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص شود (با توجه به قیمت گذاری دستوری شیرخشک نوزاد) و اگر تولیدکننده هم اکنون آن را به گمرک اظهار کند ناچار به ترخیص با ارز نیمایی (با قیمت ۵ برابر بیشتر) است.

وی ادامه داد: بنابراین کالا وارد گمرکات شده اما امکان اظهار آن به گمرک وجود ندارد.

منبع:مهر
کد خبر 7a39c39ffbdc4e509f64692d0fe5cfa4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =