معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در بخش کالا را گران‌فروشی و در بخش خدمات را گله‌مندی مردم از خدمات پس از فروش اعلام کرد و گفت: با توجه به نصب برچسب قیمت جدید یا تاریخ مصرف جعلی روی برخی کالاها، کارشناسانی در زمینه شناسایی این تخلفات آموزش دیده‌اند.

مجتبی فراهانی  اظهار کرد: تمامی واحدها باید سود مصوب و تعیین شده را در سطح خرده فروشی و عمده فروشی به عنوان ملاک و خط قرمز کارشان در نظر بگیرند و اگر از میزان مصوب شده عدول شود، تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد واحدهای صنفی توسط بازرسان اتاق اصناف در سطح خرده فروشی و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کنترل و بررسی می شود، گفت: اگر تخلفی توسط واحدهای صنفی صورت گیرد قطعا توسط بازرسان مربوطه مطابق مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

نصب برچسب قیمت جدید یا تاریخ مصرف جعلی روی برخی کالاها

وی با بیان اینکه شکایات رسیده از سوی مردم را تحلیل محتوا کرده و پس از آن تصمیم گیری‌های لازم را انجام می‌دهیم، در رابطه با تخلفاتی که در زمینه نصب برچسب قیمت جدید یا تاریخ مصرف جعلی روی بعضی کالاها صورت می گیرد، اظهار کرد: مواد غذایی که در واحدهای صنفی خرده فروشی، عمده فروشی و بنکداری وجود دارد مورد رصد و پایش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و کارشناسانی در زمینه شناسایی تخلفات مرتبط با نصب برچسب قیمت جدید یا تاریخ مصرف جعلی روی بعضی کالاها آموزش‌های لازم را دیده اند و کار بازرسی را انجام می‌دهند.

فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته در برخی از واحدهای صنفی

فراهانی ادامه داد: در معدود واحدهای صنفی بعضا تخلفاتی در زمینه فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته وجود دارد و اگر بنا به تشخیص این کارشناسان، تخلفی صورت گرفته باشد قطعا علاوه برجمع‌آوری کالاها با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی نیز می شود.

فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته به سازمان حمایت مربوط نیست


معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در رابطه با تخلفات مرتبط با داروهای تاریخ مصرف گذشته یا گران‌فروشی بعضی از داروها اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر کلیه مباحث دارو توسط سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و بازرسان اتاق اصناف موظف هستند در سطح خرده فروشی البته به غیر از داروخانه‌ها ورود کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: یکی از رویکردهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تقدیر از واحدهای صحیح العمل است که عملکرد مثبتی دارند و واحدهای خرده فروشی نیز باید بدانند که بازرسان، رویکردشان سلبی و برخوردی نیست.

فراهانی خاطر نشان کرد: دو رویکرد عمده در حوزه بازرسی داریم که یکی بحث پیشگیری از تخلفات است و دیگری تقدیر از واحدهایی است که عملکردشان مثبت است.

منبع:ایسنا
کد خبر 7b6fb6ae36134072923de657f0391c55

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =