۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
دولت روسیه چهار شعبه مک دونالد را در مسکو تعطیل کرد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که غرب طی ماههای اخیر روسیه را تحت تحریم قرار داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی تی وی پنج فرانسه گزارش داد: چهار رستوران از رستوران های زنجیره ای مک دونالد در روسیه به طور موقت تعطیل شدند. با این حال دولت روسیه علت تعطیلی این رستوران ها را مسائل بهداشتی اعلام کرده اما سوال این است که آیا می توان در این اقدام روسیه نوعی انتقام جویی مسکو از آمریکا پس از اعمال تحریم های این کشور علیه روسیه در بحران اوکراین دانست یا نه.

بزرگترین رستوران مک دونالد در روسیه در بین رستوران های تعطیل شده است. در بحبوحه جنگ تجاری بین روسیه و غرب، این مک دونالد است که به سرعت به مظنون تبدیل شده است. آناتولی از ساکنان مسکو می گوید: «باید بلافاصله هر گونه ایده وجود انگیزه های سیاسی را کنار گذاشت زیرا تا جایی که من می دانم کل فرآیند تولید در روسیه انجام می شود و نشان این رستوران فقط آمریکایی است.»

اولین شعبه مک دونالد در روسیه در سال هزار و نهصد و نود در دوره زمامداری گورباچف در میدان پوشکین مسکو افتتاح شد. اما روسیه پوتین، غربی ها را به چالش کشیده است. برخی از روسها از این رویکرد پوتین استقبال می کنند. ایوان از مشتریان مک دونالد می گوید: «آنها برخی اوقات با تحریم های متعدد به ما ضربه می زنند. چرا ما نتوانیم کاری بکنیم. علاوه بر این مک دونالد نماد تولیدات غربی است. به نظر من این اقدام، اقدامی نمادین است که نشان می دهد ما می توانیم قدرت خودمان را نشان دهیم.»

در پایان این گزارش آمده است: دفتر مک دونالد در آمریکا هنوز در باره تعطیلی شعبه هایش در روسیه اظهارنظری نکرده است.
کد خبر 7cc0b0705c664477a5a25471834a0d67

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =