صنایع غذایی> اقتصاد غذا – رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مرتضی سلطانی یک پدیده است و اینکه به جای بیان مشکلات از تلاش و توسعه صحبت می کند برای کشور ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی طهر امروز مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان البرز که با حضور استاندار البرز و نمایندگان این استان در مجلس برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق افزود:  طی بازدید از مجموعه گروه صنعتی زر و گفت و گو با مرتضی سلطانی  در مورد مشکلات چیزی به من گفته نشد با اینکه من می دانم مشکلاتی وجود دارد اما اعتقادشان بر تلاش و توسعه بود.
وی افزود: این روحیه در کشور ارزش دارد که ما بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و تولیدکننده باشیم و با این این روحیه با مشکلات مبارزه کنیم.
لاریجانی تصریح کرد: من خوشحال شدم که در مجموعه گروه صنعتی و پژوهشی زر بر روی تحقیق و توسعه تاکید دارند و این امر با توجه به وجود جوانان و افراد با هوش وتحصیلکرده در کشور بسیار مهم است.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی کارخانجات میل به واردات پیدا می کنند و از ظرفیت نیروی انسانی داخلی استفاده نمی کنند  و این وضعیت مشکل را برای کشور بیشتر می کند.

رییس مجلس صبح امروز و پس از بازدید از پالایشگاه غلات زر و روند ساخت کارخانه کانفکشنری زر کام در مجموعه گروه صنعتی و پژوهشی زر در دفتر یاد بود این شرکت نوشت:

             بسم الله الرحمان الرحیم
در سفر به استان البرز، بازدید از این موسسه فعال برای من نشانگر تفکر توسعه در بنگاه های اقتصادی کشور بود. مدیرعامل محترم آن که اصالتا قمی هستند از فکر راهبردی برای توسعه بنگاه های اقتصادی برخوردار بودند و با نشاط به تلاشهای خود افتخار می کردند. مخصوصا از توجه ایشان به R&D خرسند شدم.
موفق باشید
علی لاریجانی
98/4/26





همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر علی لاریجانی در سفر به استان البرز و بازدید از پالایشکاه غلات  زر، در شهرستان ساوجبلاغ گفت: اولویت فعلی کشور این است که بنگاه هایی، که میتوانند جهشی در صنعت و اقتصاد ایجاد کنند، مورد حمایت قرار بگیرند و مشکلات آن ها برطرف شود.

وی افزود: در شرایط عادی مشکلات به شکل عادی حل می شود اما امروز که در شرایط تحریم قرار داریم، نیاز است ، همه برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند.

لاریجانی با اشاره به مبنا بودن شعار رونق تولید در فعالیت های مجلس گفت: تمام کمیسیون های مجلس ، مکلف به برگزاری جلسه برای حمایت از صنایع و تحقق شعار رونق تولید شده اند.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه در قانون برنامه و بودجه، سهم تسهیلات به صنایع چهل درصد بوده است اما سال گذشته متاسفانه تنها بیست و هفت درصد آن ، محقق شد ، افزود: این رقم باید اصلاح شود و بانک ها نیز باید با توجه به نیازی که صنایع به منابع مالی به ویژه "سرمایه در گردش" دارند ، این نیاز را برطرف کنند.

آقای لاریجانی در ادامه گفت: مرکز پژوهش های مجلس و اتاق بازرگانی ایران، چالش های بخش تولید و راهکار های رفع آن را تدوین کرده اند و گزارشی به تمام وزارتخانه ها ارسال شده است.

وی با اشاره به نشست دیروز با وزارت خانه ها , مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی ایران گفت: در این جلسه چالش های موجود بررسی  و کمیته رونق تولید تشکیل شد تا با برپایی جلسه ، راهکار های ارائه شده از سوی مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی را برای حمایت از کشاورزی ، صنعت و صادرات اجرایی کند.

رییس قوه مقننه اظهار داشت: کمیسیون صنایع مجلس راندمانی را طراحی کرده است که با تشکیل جلسه مشکلات صنایع رابررسی می کند و اگر برای رفع مشکلات کلان احتیاج به تصویب قانون باشد، این موارد را جمع بندی می کند تا به تصویب مجلس برسد.

وی در پایان به ظرفیت قابل توجه برای توسعه گروه صنعتی زر  نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت های پدید آمده مناسب است و برای توسعه و پیشرفت این مجموعه ، باید حمایت جدی صورت گیرد.

استاندار البرز نیز با اشاره به  اینکه توجه به صنایع زیرساختی و تولید ملی در البرز ، بیش از پیش مشهود است ، افزود:در حال حاضر سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان فعال است که 150 مورد آن از برندهای ملی هستند.

شهبازی افزود:در استان البرز ، دوازده شهرک صنعتی فعال است که از این نظر در جایگاه نخست ملی قرار داریم.



کد خبر 7e29179bd42c4ef2b5dc7482ea7102dc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =