مواد غذایی> رئیس اتحادیه پروش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ بر اساس هزینه‌های تولید ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین‌ شد که این نرخ به تأیید وزیر جهاد کشاورزی نیز رسیده است.

محمد یوسفی اظهار کرد:  مردم چه می‌دانند که افزایش قیمت ذرت به چه دلیل است یا کاهش یا افزایش جوجه ریزی به چه دلیل انجام می‌شود. برای آنها ثبات قیمت‌ها در بازار مصرف مهم است.

وی افزود: مردم یک روز می‌بینند که مرغ 5 هزار تومان و یک روز  7 تا 8 هزار تومان به فروش می‌رسد اما باید اذعان داشت که مرغ 7 هزار 500 تومان گران نیست و نباید جای نگرانی برای این قیمت وجود داشته باشد.

وی افزود:  هر 2 ماه یک بار کارگروهی متشکل از فعالان بخش خصوصی و تشکل‌ها با حضور معاون تولیدات دامی و مدیرکل دفتر طیور،  قیمت تمام‌شده مرغ را بر اساس قیمت نهاده‌ها، جوجه و هزینه‌های تولید محاسبه می‌کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این که مرغ در بازار با نرخ پایینی به فروش می رسد ناشی از انباشت مازاد تولید است و تولیدکنندگان برای فروش محصول خود مجبور به عرضه محصول به هر قیمتی هستند به‌طوری که مرغ زنده تا هر کیلوگرم 2 هزار و 700 تومان نیز به فروش رسیده است.

رئیس اتحادیه پروش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد:  قیمت روز هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800 تومان تا 5 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: مرغ آماده به طبخ در میادین میوه و تره‌بار 7 هزار و 100 تومان به فروش می‌رسد و فروش این محصول تا 7 هزار و 500 تومان گران نیست.

مردم برای خرید مرغ به میادین میوه و تره بار مراجعه کنند

یوسفی گفت: قیمت مرغ در سطح شهر متفاوت و ممکن است بالاتر از 8 هزار تومان نیز به فروش برسد اما نباید این نرخ را ملاک قرار داد زیرا آنها بر اساس میزان سرقفلی و سایر هزینه‌ها نرخ تعیین می‌کنند.

وی افزود: از مردم خواسته می‌شود درصورتی‌که یک مغازه در سطح شهر مرغ را به قیمت بالاتری از نرخ تعیین‌شده به فروش می‌رساند از وی خرید نکرده به میادین میوه و تره‌بار مراجعه کنند.

یوسفی در خصوص دلایل گرانی فروش در بازار مصرف اظهار داشت:قیمت مصوبی که تعزیرات حکومتی را ملزم به برخورد با خرده‌فروشان سطح شهر بکند، نداریم و سازمان حمایت در زمان گران‌فروشی مرغ در بازار مصرف دخالت نمی‌کند.

وی افزود: قرار بر این بوده است که کمیته‌ای با حضور مسئولین دولتی و خصوصی بخش کشاورزی و سازمان حمایت در خصوص قیمت مرغ به صورت هر دو ما یک بار نرخ روز را محاسبه کند اما سازمان حمایت هیچ‌وقت در جلسات شرکت نمی‌کند.

یوسفی گفت: وقتی که قیمت مرغ پایین است این سازمان دخالت ندارد اما وقتی‌که مرغ به نرخ منطقی خود می‌رسد می‌گویند نرخ جدید در کمیته یادشده بررسی نشده است . ما دلیل عدم تعیین نرخ مصوب، با وجود تایید نرخ 7 هزار و 500 تومانی توسط وزیر جهاد کشاورزی را عدم مشارکت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌دانیم. 

منبع:تسنیم
کد خبر 7ea3508a604f41a0bc34b46466bcb91e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =