کشاورزی> به دنبال اعلام آمادگی هیات تجاری روسی برای کشت فراسرزمینی، قرار شد در فاز نخست، 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ولگاگراد به کشت فراسرزمینی از سوی ایران اختصاص یابد.

هیات تجاری روسی که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان غلات و دانه‌های روغنی استان ولگاگراد است، در ملاقات با مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگانی از شرکت سرمایه‌گذاری جاهد و حوزه بازرگانی وزارتخانه، درباره کشت فراسرزمینی توسط ایران در استان ولگاگراد اعلام آمادگی کرد.

در این ملاقات، گفتگوهای اولیه برای کشت محصولاتی همچون گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی توسط ایران در سطح 20 هزار هکتار در استان ولگاگراد صورت گرفت و قرار شد در دیدار بعدی در روسیه، توافقات رسمی برای اجرای این پروژه انجام گیرد.

در این ملاقات همچنین هیات تجاری برای صادرات غلات و روغن کنجاله و آفتابگردان به ایران ابراز تمایل کردند.

هومن فتحی، مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی به خبرنگار ایانا گفت: این شرکت روسی، دارای 200 هزار هکتار زمین در استان ولگاگراد است و سالانه 150 تا 180 هزار تن غلات و 50 هزار تن دانه آفتابگردان تولید می‌کند.

وی افزود: این شرکت خصوصی، کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت 600 هزار تن را در شهریورماه سال 94 راه‌اندازی خواهد کرد.

فتحی خاطرنشان کرد: تردد هیات‌های تجاری و بخش خصوصی روسی در نتیجه سفر و توافق راهبردی وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی روسیه در مهرماه امسال صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: متعاقب سفر حجتی، تبادل هیات‌های فنی و اقتصادی بین بخش‌های کشاورزی روسیه، توسعه یافته است و این سفر نیز در چارچوب پیگیری تفاهمات دو طرف انجام گرفته است.

گفتنی است، مساحت اراضی کشاورزی استان ولگاگراد سه میلیون هکتار و جمعیت این استان سه میلیون نفر است.

منبع:ایانا
کد خبر 7eb100440e69492581f7038e5f115f3b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =