مواد غذایی> در حالی که قیمت مرغ هر روز کاهش پیدا می‌کند، لازم است شرکت پشتیبانی امور دام برای جمع‌آوری مرغ مازاد تولیدکنندگان در استان‌ها با سرعت بیشتری وارد عمل شود.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اعلام این خبر گفت: قیمت مرغ در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته دچار نوسانات بوده است، اما امسال این نوسانات به‌صورت وحشتناکی در حال پیشروی است.

محمد یوسفی افزود: به‌نظر می‌رسد شرکت پشتیبانی امور دام عجله‌ای برای خرید مرغ مازاد ندارد و بدین‌ترتیب، هر روز قیمت پایین‌تر می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها امکان انجماد مرغ را ندارند؛ بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام باید برای جمع‌آوری مرغ‌های مازاد هرچه سریع‌تر وارد عمل شود تا مرغداران بیش از این صدمه نبینند.

یوسفی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که ظرف شش روز آینده وضعیت قیمت بهبود یابد، اما لازم است تا این فاصله شرکت پشتیبانی امور دام نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشد و اتحادیه‌ها نیز همکاری کنند تا هرچه سریع‌تر مرغ مازاد جمع شود.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است هماهنگی برای ورود جوجه یک‌روزه به سالن و زمان فروش ایجاد شود تا مرغداران مجبور نباشند با دادن دان اضافه، هزینه‌هایی را متحمل شوند که نتیجه آن چیزی جز افزایش وزن مرغ‌ها و خریداری نشدن آنها نخواهد داشت.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی یادآور شد: حجم جوجه یک‌روزه کاهش نیافته و اگر اقدامات به‌موقع برای جمع‌آوری مازاد مرغ انجام شود، دوباره شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود.

یوسفی تأکید کرد: امسال برای مرغداران نگران‌کننده پیش‌بینی شده است، زیرا نتوانسته‌اند قیمت تولیدشده مرغ گوشتی را به اندازه منطقی برسانند.

وی اظهار داشت: قیمتی که ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی برای مرغ زنده تعیین کرده‌اند، چهارهزار و 700 تومان است، در صورتی که قیمت مرغ در مرغداری‌ها سه‌هزار و 500 تا سه‌هزار و 700 تومان به فروش می‌رساند.

یوسفی در پایان گفت: در میادین میوه و تره‌بار قیمت هر کیلوگرم مرغ پنج‌هزار و 300 تومان است.

منبع:ایانا
کد خبر 7ed21356897c4f49a8a39626f0765a16

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =