مواد غذایی> مجمع جهانی اقتصاد با اعلام اینکه مصرف گوشت قرمز با سرانه تولید ناخالص ملی کشورها ارتباط مستقیمی دارد فهرست کشورهای پرمصرف را اعلام کرد.


مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی با این عنوان که کدام کشورها بیش‌ترین میزان گوشت مصرف می‌کنند، اشاره کرده است، مصرف گوشت به‌عنوان یک شاخص اقتصادی و با سرانه تولید ناخالص ملی کشورها ارتباط مستقیمی دارد. هرچه سرانه تولید ناخالص ملی بیش‌تر باشد، میزان مصرف گوشت در کشورها نیز بیش‌تر می‌شود.

در این گزارش اضافه شده است در برخی کشورها مردم احتمالاً محدودیت‌های مذهبی و فرهنگی برای مصرف گوشت داشته باشند، اما به استثنای آن مصرف گوشت در کشورها با اقتصاد آن مرتبط است.

در انگلستان این عقیده وجود دارد که مردمانی گوشت بیش‌تر مصرف می‌کنند که پول بیش‌تری دارند و مشخصا درآمد آن‌ها بیش‌تر است. به‌عنوان مثال در لوگزامبورگ که سرانه تولید ناخالص ملی حدود 70 هزار دلار است، هر نفر حدود 100 کیلوگرم گوشت مصرف می‌کنند. در چین که سرانه تولید ناخالص ملی 11 هزار دلار است، مردم این کشور مصرف سالانه 55 کیلوگرم گوشت دارند.





گزارش مجمع جهانی اقتصاد اضافه می‌کند که علاوه بر تولید ناخالص ملی رشد سریع درآمد خانوارها در اقتصادهای نوظهور نیز می‌تواند به تغییر رژیم غذایی آن‌ها کمک کرده و  آنها را به سمت مصرف محصولات پروتئینی که قیمت بالایی دارند، سوق دهند.

با افزایش درآمد مردم گرایش بیش‌تری به خوردن گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دریایی پیدا می‌کنند.

براساس این گزارش مردم هنگ‌کنگ با مصرف نزدیک به 160 کیلوگرم گوشت در سال پرمصرف‌ترین مردم جهان از این نوع غذا هستند. بعد از آن نیوزیلند با مصرف حدود 135 کیلوگرم در جایگاه دوم، استرالیا با مصرف حدود 130 کیلوگرم در جایگاه سوم و آمریکا با مصرف 120 کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار دارد. بعد از آن کشورهایی لوکزامبورگ، برزیل، ‌انگلستان، دانمارک، سوئیس، نروژ، چین، ژاپن، اندونزی و هند قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران حدود 12 کیلوگرم است.
کد خبر 7ee7ed2ba45a4a5db0733e9cbb7e12a3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =