۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
صنایع غذایی> آمار گمرک نشان می‌دهد در فروردین ماه سال جاری میزان واردات روغن پالم به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 11 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری آنا، واردات روغن پالم به کشور که اوایل سال گذشته با جنجال‌های زیادی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراه شد، ظاهرا دیگر مانند گذشته مورد توجه نیست.

در حالی که سال گذشته استفاده از این روغن در لبنیات بسیار خبرساز شد و بر تولید کارخانه‌های لبنی تاثیر منفی قابل توجهی داشت،‌ واردات این کالا نه تنها همچنان ادامه دارد، بلکه روند این ورادات هم افزایشی است.

آن طور که آمار گمرک ایران نشان می‌دهد، در فرودین ماه سال جاری 41 هزار تن روغن پالم به ارزش 31 میلیون دلار به کشور وارد شده‌است، در حالی که این رقم در فروردین ماه سال گذشته 37 هزار تن به ارزش 33 میلیون دلار بوده‌ است.

بر این اساس حجم واردات روغن پالم به کشور در ماه نخست سال جدید 11.84 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 92 افزایش داشته، در حالی که ارزش این میزان واردات 6.67 درصد کاهش داشته است.

نکته قابل توجه دیگر این است که در فروردین ماه سال گذشته روغن پالم رتبه 12 کالاهای وارداتی کشور را داشته،‌ در حالی که امسال رتبه این کالا به عدد 7 تنزل یافته است. این تغییر وضع نشان‌دهنده اهمیت پیدا کردن آن در کالاهای وارداتی است.

در سال جاری روغن پالم بعد از ذرت دامی، جو، برنج، انواع ماشین‌آلات، موز و کنجاله سویا در ردیف هفتم واردات ده قلم عمده کالای وارداتی به ایران قرار گرفته‌است.


کد خبر 83fa3ce17f74490b81e95a663663b15b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تولید کننده ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دیناروند در راس سازمان غذا دارو و معاون او حسینی که قول کنترل و کاهش 40% را به مردم دادند و از دادگاه جان سالم بدر بردند کجا هستند که روند افزایشی واردات پالم را ببینند آیا این با چراغ سبز این واحد به اصطلاح نظارتی نبوده است ؟ مردم قضاوت کنند.