صنایع غذایی>اقتصاد غذا - قیمت صادراتی روغن سویا آرژانتین در طول چهار هفته گذشته بیشتر از ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش پیدا کرده که این موضوع باعث شده اختلاف قیمت این محصول نسبت به قیمت های صادراتی آن در بازار روتردام بسیار زیاد شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس» از این رو قیمت روغن سویای اروپا نیز در بازار جهانی قادر به رقابت نشد و جذابیت خود را از دست داد و منجر به محدود شدن صادرات روغن سویا این اتحادیه شد، اما با کاهش قیمت روغن سویا، در بازار داخلی اروپا رقابت قیمت این محصول در مقابل با روغن کلزا بهبود پیدا کرد.

با این حال در حال حاضر این عامل یعنی افت قیمت روغن سویا بسیار مهم تر از حجم بزرگ صادرات روغن سویا آرژانتین است. بنابر گزارشات اخیر ممکن است صادرات روغن سویا آرژانتین در ماه جولای به حدود ۰٫۷ میلیون تن برسد که نسبت به متوسط ماه های جولای ۴ سال گذشته نزدیک به دو برابر رشد کرده است.

در حال حاضر روغنکشی سویا در آرژانتین با سرعت در حال پیگیری است و به سطح رکوردشکنی خواهد رسید، البته کاهش صادرات بیودیزل این کشور منجر به افزوده شدن به حجم منابع صادراتی روغن سویا این کشور خواهد شد. همان طور که مستحضر هستید روغن سویا از جمله مواد اولیه بیودیزل محسوب می شود که با کاهش استفاده از این محصول حجم بیشتری از روغن سویا برای عرضه و صادرات در دست خواهد گذاشت.

منبع : oilworld.biz
کد خبر 878b14b2e3a448a8afeb3b5ae204a575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =