صنایع غذایی> اقتصاد غذا - به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات کشور در راستای حمایت از کالای ایرانی از گروه صنعتی و پژوهشی زر بازدید کردند. همچنین در این مراسم از باشگاه خبرنگاران طلایی گروه زر رونمایی شد که هدف از راه اندازی آن ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط دائمی و مستمر صنعت با رسانه ها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، در حاشیه این مراسم که به منظور نکوداشت مقام خبرنگار برگزار شده بود خبرنگاران با مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفتگو کردند.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار اظهارکرد: موفقیت های این مجموعه ناشی از همدلی عرصه تولید و قلم و تفکر و کلام نافذ خبرنگاران است و ما از ایده و فکرهای نو استقبال می کنیم و ان را به کار می بندیم.


محسن امینی افزود: از اینکه خبرنگاران در کنار تولید هستند و زحمات عرصه تولید را به جامعه معرفی می کنند جای بسی تشکر دارد.

وی گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش‌بنیان داشته و جزو اولین‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌ست که در آن ذرت فرآوری و به قند مایع های فروکتوز تبدیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده دارد و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول هستند.

امینی اظهار داشت: پالایشگاه غلات کشور بعنوان یکی از واحدهای صنعتی ایران، با اتکا به مزیت تأمین، تولید و توزیع در حال حاضر می تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات موجود در سیلوهای بنادر خود خوراک اولیه دهها واحد زیر دستی کنونی و آتی خود را پالایش و فرآهم آورد.

محسن امینی گفت: گروه صنعتی وپژوهشی زر کار خود را از زرماکارون و آردزر آغاز کرد اما در سال۱۳۹۵ با کلید خوردن مگاپروژه دانش بنیان غلات زر (زرفروکتوز) با حضور رییس جمهور وارد مرحله جدیدی از فعالیت های تولیدی شد و مهمترین نقطه قوت این مجموعه سیستم لجستیک و اتصال آن به شبکه ریلی سراسری بوده که قادر است ضمن کاهش قیمت تمام شده، سرعت انتقال و ورود به بازارهای صادراتی را برای محصولات آن فراهم کند.

امینی گفت: درحال حاضر این پالایشگاه با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت  به وجود آمده، شتاب بیشتری در توسعه گرفته و در گذار از تحریم‌های ظالمانه بیگانگان، ساخت و ایجاد کارخانه بزرگ زرکام را شتاب داده است که هدف از توسعه این مجموعه و راه اندازی بخش کانفکشنری توسعه پایدار و ارزآوری و تأمین زنجیره غذایی کشور می باشد و زر برای اعتلای کشور ایران عزیز از پای نمی نشیند و با همه سختی ها در سنگر صنعت تلاش خواهد کرد.

وی گفت: امروز هم با این شرایط سخت باز هم با گام های استوار و حمایت مسئولین و قوای سه گانه می تواند از این بحران عبور و شاهد شکوفایی بزرگتر در اعتلای صنعت کشور باشد و قدم های مثبتی بردارد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره هلدینگ زر با اشاره به تحریم ها و مشکلات آن برای خبرنگاران گفت: رسانه ها در این شرایط به سختی و با زیان کار می کنند و باید بخش خصوصی از آنها حمایت نماید همانگونه که آنها با معرفی واحدهای تولیدی وصنعتی از تولید ملی حمایت می کنند.

وی در خاتمه گفت: اگر پول و سرمایه کشور در اختیار تولید باشد علاوه بر شکوفایی شاهد رونق اقتصادی ایران خواهیم بود.
کد خبر 8a9ce4e6a8244daabc1f63cda7505b69

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =