کشاورزی> با رفع تحریم‌ها، کاهش قیمت نهاده‌ها، تجارت آرام و فضای رقابتی، صنعت دامداری اثرات مثبتی را خواهد دید.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای برنامه‌هایی که بتواند در این بخش شعار "همدلی و همزبانی" را به واقعیت برساند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آنکه دولت‌مردان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بتوانند رونقی را در بخش تولید ایجاد کنند، چنین شعاری را سرلوحه کار تمامی دستگاه‌ها قرار دادند.

حسن رکنی افزود: چشم امید برای تولید محصولات استراتژیک در داخل کشور داریم و از فرصت‌های ایجادشده در مسیر صادرات برای رونق‌بخشی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت، برای نخستین‌بار بیش از 150 هزار تن ذخیره گوشت مرغ داشتیم که تمامی آن از منابع داخلی تأمین شد.

رکنی ادامه داد: صادرات 70 هزار تنی گوشت مرغ نیز نشان از افزایش 55 درصدی صادرات در این بخش دارد که برای سال جدید با عزمی راسخ‌تر تلاش می‌کنیم تمام اعداد تولیدی و صادراتی از سیر صعودی برخوردار شود.

اثرات مثبت توافق 1+5 با ایران در صنعت دامداری


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی درباره توافق گروه 1+5 با ایران و اثرات مثبت آن بر بخش‌های تولیدی کشورمان تصریح کرد: به‌طور قطع این مذاکرات اثرات خود را بر تمامی بخش‌ها و زیربخش‌ها خواهد گذاشت، به‌گونه‌ای که در بخش دام و دامپروری نیز اثربخش خواهد بود. به‌عنوان مثال بخشی از سبوس که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گرفت در برنامه‌های حمایتی دولت همچنان باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: با ثابت شدن قیمت ارز، روان شدن ارتباطات و تجارت اتفاق افتاده و آزادسازی منابع ریالی نیز نقش مؤثری در مبادلات تجاری خواهد داشت.

رکنی تأکید کرد: نهاده‌های کشاورزی و نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور بدین‌ترتیب با قیمت‌های مناسب‌تر و در فضایی رقابتی و سالم به کشور وارد می‌شود و به‌طور قطع با کاهش قیمت آنها روبه‌رو خواهیم بود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کاهش قیمت نهاده‌ها و حرکت با رویکرد جهانی منجر به افزایش تولید در بخش می‌شود و بدین‌ترتیب اثرات مثبت آن در تمامی زیربخش‌ها مشاهده می‌شود.

رکنی درباره قطع یارانه به تولیدکنندگان شیرخام توسط اتحادیه اروپا پس از 30 سال نیز گفت: کشورهای مختلف مطابق با شرایط خود برنامه‌های حمایتی متفاوتی دارند.

وی درباره احتمال تأثیر این تصمیم به تغییر شیوه حمایتی در ایران افزود: نمی‌توانیم نسخه واحدی را درباره یارانه برای کل دنیا تجویز کنیم، اما آنچه مسلم است، دولت حمایت‌های خود را همچنان برای افزایش تولید شیر در کشور ادامه خواهد داد.

منبع:ایانا
کد خبر 8b3d4f506a27476ba96f2ef7d638e5cd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =